Nytt år, ny leder? Jeg takker for meg!

Moderator: Styret 2018

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Bergen
Kontakt:

Nytt år, ny leder? Jeg takker for meg!

Legg innav WillyWonka » 06 feb 2018, 18:49

Hei hei, hallo!

Som mange av dere vet, er jeg leder for NTF og har sittet i vervet nå i 2 år. Før jeg ble leder har jeg også vært nestleder og styremedlem, så har vært involvert i NTF mer eller mindre siden jeg ble medlem i 2010. Det har vært ett veldig givende arbeid!

Det å sitte i ett slikt styre blir hva du gjør det til. Det vil si at jo mer du engasjerer deg og tar på deg oppgaver, jo mer får du å gjøre... MEN det betyr ikke at du MÅ gjøre det hele tiden. Jeg vet at det i perioder har vært vanskelig å få folk til å stille til verv, men har selv aldri angret på valget. Dette fordi alt arbeidet er basert på frivillighet, det vil si at om du går igjennom perioder der hverdagen er hektisk og du ikke kan prioritere NTF, så vil resten av styret hjelpe til med påfallende oppgaver. Dette har gjort at jeg ikke har fått dårlig samvittighet i de periodene der jeg har vært nødt å prioritere andre ting. Anbefaler virkelig andre til å melde interesse til å sitte i styre neste gang anledningen byr seg, det kan være veldig gøy! Dere blir ett team som jobber sammen for å fremme ett godt rottehold. Det eneste du egentlig trenger er interesse for rottens beste, resten kommer på plass av seg selv!

Grunnen til at jeg velger å skrive dette er fordi jeg, i flere måneder nå, har fått andre prioriteringer og hobbyer i livet mitt. Dette er i utgangspunktet ikke ett problem. Som jeg skrev tidligere har man lov å ikke alltid prioritere NTF først, men det er flere grunner til at jeg nå velger å trekke meg fra ledervervet og fra styret til NTF.

Det meste av min tid går til jobb (som hos de fleste andre, regner jeg med). Trives godt i jobben min som sykepleier, men er på utkikk etter ny arbeidsplass for videre utvikling, noe som vil ta mye tid og ressurser når den tid kommer. Min kjære og jeg har kjøpt hus sammen, riktig nok for 1,5 år siden, men vi har mye oppussing på gang som vil kreve sitt :) I tillegg har vi huset fult av dyr: Rotter, katter, akvarium og hund. Hunden er nå 1,5 år gammel og begynner å bli trass :P Vi må derfor prioritere ekstra trening med henne for å få ting på plass. Vi planlegger også å forsøke å få barn etterhvert, gjerne fra våren av, og da vil hvertfall mye av tiden gå til andre ting enn rottene og NTF. Min interesse for rotter er dessverre dalende. Har hatt mange rotter på den tiden jeg har holdt på, og har fortsatt 4 stykker, men når de blir gamle og må krysse regnbuebroen, så er nok mitt rottehold over. I alle fall for en stund ;)

Den største grunnen til at jeg nå velger å fratre mitt verv (foruten den dalende interessen for rotter) er at vi har en svært engasjert og dyktig nestleder i foreningen. Hun vil fungere som leder når jeg fratrer mitt verv. Marit Kvitberg, Vimsy som hun kaller seg på forumet, er aktiv i rottemiljøet og mange av dere kjenner nok til henne allerede. Hun er også en av de få som driver aktivt på med oppdrett av tamrotter i Norge, har gode kunnskaper om både rottehold og avl som hun gjerne deler med andre, er lett tilgjengelig og motivert for å jobbe videre, både for seg selv og får å hjelpe NTF opp og fram. Jeg er trygg på at foreningen er trygg med henne i spissen.

Jeg vil med dette takke så mye for meg og ønsker det nye styret lykke til videre. Vil også ønske Marit lykke til som fungerende leder i mitt sted. Jeg vil også gi mine gode tanker og lykkeønskinger til både nye og gamle medlemmer og håper dere får det fint framover, at rottene deres holder seg friske og at nye introer går knirkefritt!

Takk for meg!

mvh
Veronika M. Johansen. Leder for NTF.

Bilde
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
Vimsy
Nestleder
Kontakt:

Re: RE: Nytt år, ny leder? Jeg takker for meg!

Legg innav Vimsy » 06 feb 2018, 18:59

WillyWonka skrev:Hei hei, hallo!

Som mange av dere vet, er jeg leder for NTF og har sittet i vervet nå i 2 år. Før jeg ble leder har jeg også vært nestleder og styremedlem, så har vært involvert i NTF mer eller mindre siden jeg ble medlem i 2010. Det har vært ett veldig givende arbeid!

Det å sitte i ett slikt styre blir hva du gjør det til. Det vil si at jo mer du engasjerer deg og tar på deg oppgaver, jo mer får du å gjøre... MEN det betyr ikke at du MÅ gjøre det hele tiden. Jeg vet at det i perioder har vært vanskelig å få folk til å stille til verv, men har selv aldri angret på valget. Dette fordi alt arbeidet er basert på frivillighet, det vil si at om du går igjennom perioder der hverdagen er hektisk og du ikke kan prioritere NTF, så vil resten av styret hjelpe til med påfallende oppgaver. Dette har gjort at jeg ikke har fått dårlig samvittighet i de periodene der jeg har vært nødt å prioritere andre ting. Anbefaler virkelig andre til å melde interesse til å sitte i styre neste gang anledningen byr seg, det kan være veldig gøy! Dere blir ett team som jobber sammen for å fremme ett godt rottehold. Det eneste du egentlig trenger er interesse for rottens beste, resten kommer på plass av seg selv!

Grunnen til at jeg velger å skrive dette er fordi jeg, i flere måneder nå, har fått andre prioriteringer og hobbyer i livet mitt. Dette er i utgangspunktet ikke ett problem. Som jeg skrev tidligere har man lov å ikke alltid prioritere NTF først, men det er flere grunner til at jeg nå velger å trekke meg fra ledervervet og fra styret til NTF.

Det meste av min tid går til jobb (som hos de fleste andre, regner jeg med). Trives godt i jobben min som sykepleier, men er på utkikk etter ny arbeidsplass for videre utvikling, noe som vil ta mye tid og ressurser når den tid kommer. Min kjære og jeg har kjøpt hus sammen, riktig nok for 1,5 år siden, men vi har mye oppussing på gang som vil kreve sitt :) I tillegg har vi huset fult av dyr: Rotter, katter, akvarium og hund. Hunden er nå 1,5 år gammel og begynner å bli trass Vi må derfor prioritere ekstra trening med henne for å få ting på plass. Vi planlegger også å forsøke å få barn etterhvert, gjerne fra våren av, og da vil hvertfall mye av tiden gå til andre ting enn rottene og NTF. Min interesse for rotter er dessverre dalende. Har hatt mange rotter på den tiden jeg har holdt på, og har fortsatt 4 stykker, men når de blir gamle og må krysse regnbuebroen, så er nok mitt rottehold over. I alle fall for en stund ;)

Den største grunnen til at jeg nå velger å fratre mitt verv (foruten den dalende interessen for rotter) er at vi har en svært engasjert og dyktig nestleder i foreningen. Hun vil fungere som leder når jeg fratrer mitt verv. Marit Kvitberg, Vimsy som hun kaller seg på forumet, er aktiv i rottemiljøet og mange av dere kjenner nok til henne allerede. Hun er også en av de få som driver aktivt på med oppdrett av tamrotter i Norge, har gode kunnskaper om både rottehold og avl som hun gjerne deler med andre, er lett tilgjengelig og motivert for å jobbe videre, både for seg selv og får å hjelpe NTF opp og fram. Jeg er trygg på at foreningen er trygg med henne i spissen.

Jeg vil med dette takke så mye for meg og ønsker det nye styret lykke til videre. Vil også ønske Marit lykke til som fungerende leder i mitt sted. Jeg vil også gi mine gode tanker og lykkeønskinger til både nye og gamle medlemmer og håper dere får det fint framover, at rottene deres holder seg friske og at nye introer går knirkefritt!

Takk for meg!

mvh
Veronika M. Johansen. Leder for NTF.

Bilde
For et fantastisk flott innlegg, Veronika!
Tusen takk for gode ord. Det kom en tåre i øyekroken nå.

Det er en tid for alt, og det høres ut som om livet ditt er på vei inn i mange spennende retninger. Masse lykke til!

Sent fra min SM-J510FN via Tapatalk
---- Ceecii Rotteri ---- Besøk gjerne vår FB-side https://www.facebook.com/CeeciiRattery/

Brukeravatar
iwonamo
Styremedlem

Re: Nytt år, ny leder? Jeg takker for meg!

Legg innav iwonamo » 07 feb 2018, 00:29

Takk for fantastisk innsats for foreningen og rottene over fleire år, Veronika! Lukke til vidare!

Ingerid Øksnevad
Kasserer

Re: Nytt år, ny leder? Jeg takker for meg!

Legg innav Ingerid Øksnevad » 11 feb 2018, 01:13

Takk for nå - i denne omgang, og masse lykke til videre <3

Gå tilbake til «Informasjon fra styret»