oppdatering av styrets arbeid 2013

Styret
Omegarotte
Posts: 126
Joined: 02 Nov 2011, 10:14
Kjønn: Ikke oppgitt

oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Styret »

I 26 januar 2013 ble det holdt årsmøte, og det ble blandt annet valgt inn ett nytt styret. Saksliste og hvem som sitter i de ulike vervene er allerede informert om i tidligere innlegg på forumet, samt på hjemmesiden. Referatet fra årsmøtet kan dere lese her: http://www.tamrotter.com/omntf/referat/aarsmote2013.php

Noe av det som ble vedtatt var at vi i styret skulle forsøke å holde våre medlemmer oppdatert på hva vi i styret jobbet med.

Dette har styret jobbet med så langt i år:

- Det har kommet ett ønske fra våre medlemmer om visittkort. Dette ble vedtatt på årsmøtet og styret har allerede fått ferdig disse og er klare til å sende de ut. Disse sendes først og fremst ut til styremedlemmene som kan dele de ut til de som ønsker å hjelpe til med å spre info om Ntf. Det er kjøpt inn 500 stk til nå og vi kan bestille mere om vi ser behovet for fler.

- Kontotilgang. Det er ønskelig at flere enn 1 person i styret skulle ha tilgang til NTF sin konto. Vu er nå i samtale med DNB om å oppdrette en partneravtale med dem, dette innebærer flere fordeler for oss som kunder, det blir rimeligere, lettere å gi flere tilgang og lettere å bytte ny kasserer ved nytt valg. Person nr to som vil få tilgang er Heleneh (nettbutikk ansvarlig) for å få en raskere prosses fra bestilling til sending.

- Nettbutikken er full sving med salg av for og strø. Heleneh får tilgang til konto og bankkort for å kunne betale porto direkte uten å måtte legge ut eller vente på at kasserer setter inn til henne. Hele jobben som nettbutikkansvarlig vil dermed bli litt lettere og man slipper å måtte bruke egene middler å dette, frem til kasserer har satt inn penger for porto.
Til informasjon: Prisene for strøet i nettbutikken er blitt dyrere for oss å kjøpe inn, men vi beholder den samme gamle prisen for dere medlemmer. Dette innebærer at det ikke vil bli dyrere for dere å kjøpe strø gjennom nettbutikken i år.

- Medlemsbladet "Gnag" har fått nye tider for utsendelse. Disse datoene er allerede informert om tidligere og vil komme til å være den 15. mars, 15. juni, 15. september og 15.desember.

- Medlemskort. Det er ytret et ønske fra medlemene om medlemskort, noe som også ble vedtatt på årsmøtet. Vi har ikke kommet så langt i prosessen på dette ennå, men vi blir å jobbe videre med saken.

- Styret ønsker å holde stand på dyrebutikker. Vi ønsker å jobbe for å bli mer synlig blant folk utad, og en måte å gjøre dette på vil kunne være å samarbeide med dyrebutikker, ved å veilede kundene som har eller ønsker seg rotter. Dette blir ikke gjort for å støtte salg av rotter, men når det likevel selges rotter over disk, ønsker vi å nå de personene som fortsatt er interessert i å kjøpe sine rotter på dyrebutikk eller handle sitt utstyr her. Det vil også bidra til at de ansatte får med seg hilket for, strø og utstyr som egner seg best til rotter fra deres butikk. Det planlegges i den anledning og holde stand i dyrebutikker der vi informerer om rotter og rottehold. Vi har vært i kontatkt med flere butikker som er interesserte i dette på vestlandet, men ikke kommet oss i til østlandet og sørlandet helt enda. Vi har tenkt dette også kan være av interesse for dyrebutikkene da vi anbefaler varer fra butikken deres, slik at de vet hva som er det beste for rottene og i håp om at de ønsker å ta inn flere ting til rotter og større bur (om de ikke har dette fra før)

- Det utbedres rutiner for hvordan styret skal jobbe og håndtere saker. Vi jobber også for å utbedre maler på hvordan referater og protokoller skal skrives.

- Vi jobber for å bedre variantsiden til NTF.

- Vi ønsket flere moderatorer som ikke var en del av NTF sitt styre. I den forbindelse har Crazyratlady og BlackNenne meldt seg frivillig til å bidra til et godt miljø på forumet vårt. Velkommen til dem :)

- Vi ønsker fortsatt flere folk til å sitte i festkomitèn, da med tanke på blandt annet arrangering av rottetreff. Om det skulle være interesse for dette, ta gjerne kontakt med oss i styret.


mvh
Styret 2013

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Siv M »

:liker: Virker bra dette, godt jobba, jeg kunne tenkt meg å legge igjen ett visitt kort i tropehagen Zoo her i Halden , grunnen er at jeg tror de selger naken rotter der :sjokkert: jeg vet ikke om de tar inn disse stakkar rottene på bestilling fra kunder eller om de selger det bare til hvem som helst over disken :worry: Tror neppe de har den kunnskapen om de rottene som de sårt trenger, derfor trenger de hjelp å råd fra ntf , slik at de kan gi videre henvisning hit til oss.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by tantepose »

Print ut folderen til NTF. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

Jeg kan sende med noen foldere i pakken jeg skal sende deg i morgen siv. Og noen visittkort

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Siv M »

wollf wrote:Jeg kan sende med noen foldere i pakken jeg skal sende deg i morgen siv. Og noen visittkort
Kjempe flott Wollf :thu: da tar jeg en tur innom Tropehagen når jeg har fått pakken i posten å snakker litt med de som jobber der, samtidig som jeg gir dem folder å kort :cheerful: så gir jeg tilbake melding når jeg har vært der

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

flott
og om noen vil ha folderen selv eller vise til et faktaark om rottehold så ligger folderen vår her

http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyreho ... av%20rotte

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Siv M »

så bra

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Siv M »

Da har jeg vært på tropehagen zoo i halden å levert visitt kort og blanketter :cheerful: hun som jobbet der ble veldig glad for å få dem å for å ha noe dem kunne levere til kunder som kjøper rotter der. De hadde ingen naken rotte i butikken nå, pga at de ikke fikk tak i noen som hadde noen å selge, produsenten deres fant ikke noen for salg(heldigvis) hun sa hun viste at naken rotter trengte mere stell å pleie en vanlige rotter med pels. Vi får håpe de aldri får tak i noen heller.

Styret
Omegarotte
Posts: 126
Joined: 02 Nov 2011, 10:14
Kjønn: Ikke oppgitt

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Styret »

Ny oppdatering :)


På tide med en liten oppdatering for våre medlemmer:

- Vi vil med dette informere om at medlemskortene og visittkortene er laget og mottatt. Medlemskortene er laget og sendt ut. Vi har kjøpt egen lamineringsmaskin og paprir, slik at nye medlemer får sine medlemskort kort tid etter registret betaling. Visittkortene deles ut til butikker, dyreklinikker og rotteinteresserte.

- Gnag er noe forsinket, men den er rett rundt hjørnet og dere kan snart finne den i deres postkasse.

- Overdragelse av kontotilgang til ny kasserer lar vente på seg, men vi er i kontakt med DNB som lover at dette skal fikses på innen kort tid.

- Planlegging av rottetreffene er i gang. Foreløpig forsøker vi å få ett treff i bergen i juni, men det er ikke klarert ennå, men det jobbes med å finne blandt annet lokale


Om det er noe dere brenner inne med, ta gjerne kontakt med noen fra styret eller send mail til NTF, så skal vi se hva vi får gjort med saken :)

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Marit Fosen »

Årsmøtet var 26.januar, og nå er vi et stykke ut i april, og enda har ikke DNB klart å fikse overgangen? DNB imponerer stadig vekk :( Bytt bank!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

vurderer det på det sterkeste nå. for jeg koker over. ringer å kjefter og de unnekylder seg med det ene og det andre. vi skulle få tilgang før påsken og enda ikke fått det. så ser nok ut som om jeg må finne en annen bank.
forferdelig irriterende.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Marit Fosen »

Finn ny bank pr omgående! DNB kommer alltid dårligst ut!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

personlig er jeg helt enig, men nå er det nå den banken vi har. og skal vi ha ny konto kan dette fort innebære enda lenger ventetid. vi får se hva dnb svarer på mandag. styret jobber med dette og i mellomtien så har vi innbetalinger under kontroll :cheerful:

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by Marit Fosen »

Det er gjort på no time å skifte bankforbindelse. Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland som jeg nå er kasserer i, gjorde det etter årets årsmøte.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: oppdatering av styrets arbeid 2013

Post by wollf »

Det er nok litt mer jobb enn det. Men vi kan oppdatere på mandag alt ang banken

Post Reply