Sakliste - Årsmøte 2016

Moderator: Styret 2019

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør
Kjønn: Kvinne

Sakliste - Årsmøte 2016

Legg innav iwonamo » 15 mar 2016, 22:50

NB! det er gjort endringer på saklista etter at den ble lagt ut her.

Alle som har forhåndsstemt før 16. mars kl 14.00 må stemme på nytt!

Forslag 3B om dispensasjon for redaktørvervet fram til neste årsmøte går ut/ er ikke lenger aktuelt å stemme på.
Camilla Kuhn stiller som kandidat til Redaktørvervet.
Tora Espeseth Kvåle stiller som kandidat til Styremedlem 2 vervet.

Sakliste for Norsk Tamrotteforening sitt årsmøte 2016

Sted: hos Mari Galåen/Troya
Gulleråsveien 28C, Oslo

Tid og dato: torsdag 17. 03. 2016, kl. 18.00

Sakene kan stemmes over på årsmøte, eller ved forhåndssstemme. Dette gjøres ved å sende en mail til valg@tamrotter.com
Denne mailen er det kun en person som leser og leses ikke av de som stiller til valg. Husk å betale medlemskap for 2016 før du stemmer og stem på alle verv og sakene. Legg ved navn, evt nick på din stemme, slik at vi vet om du er medlem eller ikke.
Siste frist for å forhåndsstemme er 17. mars kl 15.00.

Ting som skal gjennomgås er følgende:

1) Godkjenning av dagsorden og valg av referent, ordstyrer, tellekorps, samt 2 personer til å undertegne referat

2) Referat fra styret
A) Styret gir en oppsummering av styrets arbeid i 2015.
B) Gjennomgang av regnskapet

3) Innkomne saker

3A: Forslag om å gjennomføre årsmøte på forumet.
a: Nytt styre, og webmaster undersøker muligheten for å gjennomføre årsmøte på NTFs forum.
b: Ønsker ikke årsmøte på nett/forum.

Begrunnnelse:
Det har de siste åra vært dårlig oppmøte, og valgdeltakelse på NTFs årsmøter, og en håper at man ved å gjennomføre årsmøte på NTFs forum vil kunne bidra til økt deltakelse, og at flere får uttalt seg i saker som har med foreningen å gjøre.

3B: Forslag om dispensasjon for redaktørvervet fram til neste årsmøte. .
På grunn av mangel på kandidater til redaktørvervet ønsker man å erstatte redaktør av styremedlem Tora Espeseth Kvåle, og ny redaktør velges ved neste årsmøte i 2017.
NB! Dette forslaget er ikke lenger aktuelt å stemme på og går ut. Grunnen at det har meldt seg en kandidat til redaktør vervet, og Tora Espeseth Kvåle ikke lenger stiller som kandidat til Styremedlem 3. Tora stiller som Styremedlem 2 i staden for.

3C: Forslag om at alle som blir valgt inn i NTFs styre blir påskjønna for innsatsen med:
a: Gratis medlemskap
b: Mulighet til innkjøp av Rm1, og andre artikler fra nettbutikken til innkjøpspris.
c: Mulighet til innkjøp av Rm1, og andre artikler fra nettbutikken til innkjøpspris. Max 4 sekker Rm1 per år.
d: Styrets medlemmer skal ikke påskjønnes med materielle goder.

Begrunnelse: Det har siste tiden vært vanskelig å finne kandidater til å sitte i NTFs styre. NTF er avhengig av å ha et styre for å kunne eksistere, og fortsette jobben med å tale rottene sin sak. Man håper på at flere vil stille til valg om en kan friste evt kandidater med enten gratis medlemskap eller innkjøp av varer fra nettbutikken til innkjøpspris som takk for innsatsen.

4) Valg

Kandidater:

Se presentasjon av kandidater her: viewtopic.php?f=1&t=17584

Leder - 1 år: (fortsettelse av det 2 årige vervet): Veronika Moen Johansen ( WillyWonka)
Nestleder - 1 år: Samantha Søbakken
Webmaster - 2 år: Merethe Heiland ( Mily)
Styremedlem 1- med nettbutikk - 1 år: Marit Fosen, og Marit Kvitberg ( Vimsy)
Styremedlem 2- 1 år : Kristin Bruton ( Cliarra) og Tora Espeseth Kvåle.
Redaktør - 2 år: Camilla Kuhn
Sekretær - 1 år: Iwona Osuch ( iwonamo)
Vara 1 - 1 år: Sara Syversen

5) Eventuelt

Diskusjon:

- Oslo pet show. Erfaringer fra tidligere, delta/ ikke delta i 2016?
- De siste åra har det vært vanskelig å skaffe nok kandidater til alle styreverv, hva kan man gjøre for snu denne trenden? NTF må ha et styre for å kunne eksistere.
- Hva kan vi gjøre for å tiltrekke flere medlemmer?
"The idea that some lives metter less is the root of all that is wrong with the world" - Paul Farmer

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Re: Sakliste - Årsmøte 2016

Legg innav iwonamo » 15 mar 2016, 22:59

Det er åpent for å kunne stemme både på saker som skal stemmes over på årsmøtet, samt hvem dere ønsker inn i de ulike vervene til det nye styret 2016. Frist for å stemme er 17. mars kl. 15.00.

OBS! Det er kun lov til å gi en stemme per sak (Stemmer du på flere alternativ på samme sak, blir stemmen ugyldig) og alle sakene må stemmes på.

Måten du stemmer på er som følger:

Du sender en mail til: valg@tamrotter.com der du skriver:

"Jeg stemmer på følgende kandidater" og så fyller du inn navnet på de kandidatene du ønsker skal velges

Leder - 1 år:
Nestleder - 1 år:
Webmaster - 2 år:
Styremedlem 1- med nettbutikk - 1 år:
Styremedlem 2- 1 år :
Redaktør - 2 år:
Sekretær - 1 år:
Vara 1 - 1 år:

Deretter skriver du alle sakene og under hvert punkt noterer du:
for dersom du er enig i forslaget og ønsker at det skal bli vedtatt eller
mot dersom du er uenig med forslaget og ikke ønsker at det blir vedtatt.

3 A:
a)
b)

3 B:

3 C:
a)
b)
c)
d)

Vi beklager den korte fristen. Styret har jobba for å få ut saklista, og starte forhåndsstemming i god tid før årsmøtet, men pga problem med å få tak i nok kandidater til valget har det ikke vært mulig før nå.
"The idea that some lives metter less is the root of all that is wrong with the world" - Paul Farmer

Brukeravatar
WillyWonka
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav WillyWonka » 16 mar 2016, 11:58

Hva betyr sak 3B? at Tora sitter som Styremedlem med redaktør? På samme måte som styremedlem 1 har nettbutikken?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 16 mar 2016, 15:02

Nei, var som styremedlem uten redaktør. Men dette punktet går ut no, pga at en i siste liten har fått kandidat til redaktørvervet.

Brukeravatar
Hardy Rats
Nettbutikk-ansvarlig

Legg innav Hardy Rats » 16 mar 2016, 15:15

Er det lov å stemme på seg selv dersom det er to kandidater på en stilling? Jeg har egentlig ikke lyst til å påvirke om jeg selv havner i styret eller ikke. Jeg syntes andre skal få lov å bestemme det :)
~Marcy, Muffins, Moon, Mira, Magic, Aero, Bubbles, Bulma, Chelsea, Mim, Delta~

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 16 mar 2016, 15:20

Ja, det er lov å stemme på seg sjølv. :)

Rex Rottemann
Pinky

Legg innav Rex Rottemann » 17 mar 2016, 20:46

Er dette meningen å være seriøst?
At man får saksliste mindre enn 2 døgn før møtet? Og med endringer i saksliste har man hele 25 timer på seg på å stemme på nytt?

Dette er jo i strid med foreningens egne vedtekter...
Lillemann, .

RIP Rex Rottemann, Line, Lise, Liten, Amber, Bluey, Brownie, Jeppe, Sheridan, Champagne og Lille Mus. Jilly, Jenny, Echos, Cocos, Lakris og Fløyta. Sov godt mine små skatter. ❤️

Brukeravatar
iwonamo
Redaktør

Legg innav iwonamo » 17 mar 2016, 21:47

Ja dette er både seriøst, trist, og beklagelig. Eg har forklart grunnen lenger oppe. Foreningen må ha eit styre for å kunne eksistere, og hadde fleire mennesker engasjert seg, og stilt opp for foreningen i god tid før møtet, så hadde dette kunne vore unngått.

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 17 mar 2016, 22:25

Skulle ønske folk brukte engasjement sitt til å stillei styret fremfor å kritisere

Brukeravatar
mily
Webmaster
Sted: Skien/Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav mily » 17 mar 2016, 22:28

Dumt jeg ikke fikk til å være med idag, men håper dere hadde et strålende møte :cheerful:
Hilsen Korse, Aspen, Mew, Bandit, Bib, Miki, Meavy & Link
Savnet <3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia & Echo <3

Rex Rottemann
Pinky

Legg innav Rex Rottemann » 17 mar 2016, 23:35

Det må da være lov å stille spørsmål om hvorfor foreningen handler mot egne vedtekter?
Lillemann, .

RIP Rex Rottemann, Line, Lise, Liten, Amber, Bluey, Brownie, Jeppe, Sheridan, Champagne og Lille Mus. Jilly, Jenny, Echos, Cocos, Lakris og Fløyta. Sov godt mine små skatter. ❤️

Sara Syversen
River avispapir
Sted: Østfold
Kontakt:

Legg innav Sara Syversen » 18 mar 2016, 01:16

Håper ihvertfall alt vil ordne seg jeg og at det blir nok folk til styret osv. Alle gjør jo ting på frivillig basis også og har et annet liv utenfor NTF. Vi driver å flytter nå og alt står på hode med andre ting i tillegg så hadde ikke helt muligheten til å komme inn selv i går jeg heller.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

wollf
Gammelrotte
Kontakt:

Legg innav wollf » 18 mar 2016, 10:25

Rex Rottemann skrev:Det må da være lov å stille spørsmål om hvorfor foreningen handler mot egne vedtekter?

Det står jo i hoved innlegget

Ingerid Øksnevad
varamedlem

Legg innav Ingerid Øksnevad » 18 mar 2016, 13:00

Rex Rottemann skrev:Det må da være lov å stille spørsmål om hvorfor foreningen handler mot egne vedtekter?

Spørsmål er alltid en bra ting. Men, det å stille dem på en måte så andre føler seg angrepet er vel sjelden hensiktsmessig.

Styret er fullt klart over at dette ble langt fra optimalt. Men, det endte bra, alle verv er dekket :)

Ønsker det nye styret masse lykke til. Blir gøy å se hva vi får til i 2017 :-)

Rex Rottemann
Pinky

Legg innav Rex Rottemann » 18 mar 2016, 15:31

At man trenger et styre, burde ikke komme så brått på.

At noen kan bli støtt fordi det blir stilt spørsmål, har jeg problemer med å forstå, spørsmålet var ikke rettet til noen navngitt person.

Bra det løste seg da. Jeg rakk i hvertfall ikke å stemme, noe jeg i utgangspunktet synes er uheldig, for det er sikkert flere enn meg som ikke fikk stemt.
Lillemann, .

Gå tilbake til «Informasjon fra styret»