Jeg ser for meg at mange hjemmelagde bur er knotete å holde rent?
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur
Ja, tror nok det er vanskelig å holde rent ja
Men da gjelder det å være kreativ der også da
Ja det blir nok litt vanskelig.. men de rutene er jo ikke så veldig store da, hvertfall ikke på det vi har,
kan vel hende at det er stort nok for voksne hannrotter eller?
Tina og englehalene :rottehode:
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry
Det er ett bur som er selvbygget, det er veldig lett å holde rent og har stor plass. På bildet er det avispapir i bunnen, men det var avispapir over alt på morgenen, så nå er det fleeceteppe i bunnen.
Det tar ca 1 time til sammen i uka for å vaske det. Bytting av hengekøyer, vask av bunn og tørking av sprinkler.
Eneste aberet med vårt bur er at det skal inn 2 gutter til, de er nå 5 uker gamle og må nok vente litt til før de flytter inn.
Hovedsaken etter min mening når man bygger bur selv er å lage stor nok dør slik at man kommer lett til i alle kriker og kroker.
Det er ett bur som er selvbygget, det er veldig lett å holde rent og har stor plass. På bildet er det avispapir i bunnen, men det var avispapir over alt på morgenen, så nå er det fleeceteppe i bunnen.
Det tar ca 1 time til sammen i uka for å vaske det. Bytting av hengekøyer, vask av bunn og tørking av sprinkler.
Eneste aberet med vårt bur er at det skal inn 2 gutter til, de er nå 5 uker gamle og må nok vente litt til før de flytter inn.
Hovedsaken etter min mening når man bygger bur selv er å lage stor nok dør slik at man kommer lett til i alle kriker og kroker.
Men er sprinklende lakkerte? For ulakkerte sprinkler har jeg dårlig erfaring med, umulig å få dem helt rene slik at det fort blir lukt. Samme med at det er tre i/under buret
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur
BlackNenne wrote:Står det er limt en plastikkplate i bunnen.
Jada, jeg så det Mente ikke at de gikk på tre, men at treverket kanskje fort kan trekke til seg lukt likevel.
electra wrote:Det er pleksiplate i bunnen, en ganske tykk en, så lukta vil ikke sette seg fast. Oppå der har jeg fleecepledd som skiftes hver dag.
Treverket som er inni der er grener fra epletrær, og dem har jeg mer enn nok av i hagen så dem skiftes en gang i mnd eller når de lukter.
Nettingen er galvanisert, og har foreløpig ingen problemer med å holde det rent.
Så bra Hva vil galvanisert si?