chinchilla bur til rotte bur?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
s0fii33
Pinky

chinchilla bur til rotte bur?

Post by s0fii33 »

Hei!
Jeg har et stort hjemmelaget chinchilla bur. Og jeg lurer på om det går ann og gjøre det om til ett rotte bur?
Jeg trenger litt hjelp av dere til tips.
her er bilde:

[img][IMG=http://img258.imageshack.us/img258/1066/dscf1193.jpg][/img]

iselinfl
Omegarotte

Re: chinchilla bur til rotte bur?

Post by iselinfl »

Jeg ville ikke tru det var noe stort problem å kunne gjøre det om til rottebur.
personlig ville jeg satt ett par hyller til inn kanskje og masse gode hengekøyer å ligge i. det finner mange fine bilder viewtopic.php?f=10&t=7884 av rottebur som kan gi masse tips til innregning. :D

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg ser ikke sprinkelavstanden på buret, i tilfelle det skal brukes til små rotteunger. Hvis du tenker på en ca. 5 uker gammel baby som kamerat til hannen din bør avstanden ikke være mer enn 11 mm.

Ellers er hovedproblemet med buret å få utnyttet plassen, og at det er veldig høyt. Med et så høyt bur trenger du noe som hindrer at de faller fra toppen til bunnen, hvis de klatrer opp. Rotter hopper vanligvis ikke veldig langt fra hylle til hylle. De foretrekker noe å klatre på. Det blir ikke så lett for dem å komme bort til hyllene slik de står nå.
:rat:

Tiannina
Tisser i køyene

Post by Tiannina »

Ser at buret er i tre, da kan det for stinke og bli stygt.. men det er hvis det ikke er lakkert såklart :)
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Atyla
Sover i do

Post by Atyla »

det jeg ville gjort var å lage hyller som dekker en hel etasje, og lage hull med stige så de kan komme seg videre til neste etasje. eller lage etasjene litt annen hver,slik at det ikke er en rett åpning fra topp til bunn.

Post Reply