Jeg har ikke erfaring med å sette sammen/ta ned Furet plus, men med Jenny KD og Furet XL. Det er antagelig "likt nok".
Burene er relativt lette å ta fra hverandre, og når de pakkes sammen blir høyden på pakken omtrent høyden på burbunnen.
Utfordringen er å få pakked det så delene holder seg sammen, og at yttermålene på pakken og vekten må tas i betraktning. Du bør passe godt på emballasjen det kom i.
Det blir ikke kjempetungt, men pakken blir så stor at den blir nokså uhåndterlig. Da jeg skulle ha min KD ut i bilen, som stod parkert et stykke unna, valgte jeg å bære den på hodet...til stor munterhet for tilskuere. I Oslo er det særlig folk av afrikansk opprinnelse som får strukket smilebåndene av slikt

men det var den beste måten å frakte det på. Å få med seg både det flatpakkede buret
og et reisebur
og annen bagasje er nok ikke triviellt!
Utfordring nr. 2 er å ikke miste løse deler. Les: ta med ekstra.
Skulle jeg ha reist med tog, tror jeg at jeg hadde satset på et mindre bur (gabber, kanskje) hvis det ikke var for en lang periode, og sydd en diger bæreveske til det. Så kunne rottene sittet i buret under reisen, og jeg hadde sluppet å ta med reisebur i tillegg. Jeg har ikke prøvd det før, da. Det største buret jeg har hatt med på tog var et stort hamsterbur.