Har nok ledninger som jeg ikke vil at søtisene mine skal gnage på. Kanksje en måte å lage en innhegning som blokerer av de stedene av stua som er fyfy?
Heldige dere som kan rottesikre stua for å ha dem løs der.. Jeg har sammenhengende kjøkken, spiseområde og stue med masse ledninger, kriker og kroker overalt :crazy:
Hvor mye plass har du til å lagre rottevegger, og hvor mye gulvplass har du? Det går an å skjære til tynne plater som kan danne en vegg rundt rottene. En slags lekegrind for rotter hvor det ikke er sprinkler men vegger, stor nok til at du kan sette deg inn i den sammen med rottene. Vegger på 70 cm høyde og godt over 1 1/2 m lange går fint an å gjemme bak en dør hvis du har en som vanligvis står åpen. Men hvis du ikke har skrap-materialer liggende koster det noen kroner å lage noe slikt.
:rottehode:
jeg pleier å sette meg midt på gulvet hjemme, sette rotta mi ned og følge med på den. når den går en plass den ikke får lov gir jeg ham et signal feks. prikke ham på siden. hvis han ikke hører tar jeg han forsiktig i nakkeskinnet. og hvis han ikke hører da blir straffen harere helt til han skjønner. men ikke for hart. så følger jeg bare med på ham hvis du har flere kan det være nokk med en eller to om gangen