De bare bæsjer overalt i bunnen av buret. Når jeg har prøvd med do, så graver Dumbo opp halve doen :bleh: Å de går på do der de føler for rundt om i buret xD
Help xD
Hvordan lærer jeg rottene mine å bruke do?
Moderator: Moderatorer
Re: Hvordan lærer jeg rottene mine å bruke do?
Jeg har aldri fått til å lære de å gå på do i en kasse(ikke at jeg gadd prøve så veeldig lenge.. Jeg må vaske buret like ofte uansett..)
Men lykke til!
Håper noen andre kan svare deg!
Men lykke til!
Håper noen andre kan svare deg!
-
- Alfatryne
Plasser en do i det hjørnet det ser ut som de gjør mest fra seg. Det er enklere for dem om du bruker en annen type strø i doen enn i resten av buret. I starten må du være flink på putte avføringen dems oppi der, og etterhvert vil de forhåpentligvis skjønne det 
Hvis rottene dine er unge kan det være litt vanskeligere, men det pleier å gå seg til etterhvert. Noen rotter tar det fort, mens andre tar det ikke i det hele tatt.
Hvis du har et høyt bur, må du kanskje ha en hjørnedo i toppen og (det må hvertfall jeg), for hvis de ligger og koser seg i ei hengekøye høyt oppe i buret er det ikke sikkert de gidder å klatre helt ned for å gjøre fra seg.

Hvis rottene dine er unge kan det være litt vanskeligere, men det pleier å gå seg til etterhvert. Noen rotter tar det fort, mens andre tar det ikke i det hele tatt.
Hvis du har et høyt bur, må du kanskje ha en hjørnedo i toppen og (det må hvertfall jeg), for hvis de ligger og koser seg i ei hengekøye høyt oppe i buret er det ikke sikkert de gidder å klatre helt ned for å gjøre fra seg.
mine rotter har vært sitt bæsjested.Carmenzita i hengekøya,Muffin på den ene kortsiden og Latika i sovehuset.Når Muffin er utenfor buret har hun lært av seg selv å gjøre fra seg på aviser 
Carmen,Muffin og Latika
Driver å putter bæsjen deres i doen nå 
Lest hope

Lest hope

Jeg har nettop fått rotter og jeg bruker et lite fat til do :cheer:. Når du nettop har fått do og skall rense det er det lulrt og plasere gamel bæsj i doen.
Jeg har ikke hatt rotte før (får 2 jenter i januar), men når jeg hadde hamster så gjorde den fra seg automatisk i doen vi satt fram til den 
Rottene jeg snart får <3
Det funket kjempe bra å putte bæsjen deres i doene 
Nå er de kjempe flinke å går kunn der :cheeeers:

Nå er de kjempe flinke å går kunn der :cheeeers: