Det er ikke gulvkaldt i stua. Har tregulv, og de har også ting å ligge på i bunn.
Har endra litt hos de nå da, så drikkeflaska er oppe, samt en liten skål med mat.
Men de syns det kanskje er mest koslig på toppen da
Mine også liker seg best i øverste delen av buret..
Nederste bruker de stort sett bare som spisested(har kun mat nede i buret), og når de skal ut :cheerful:
Sylvanas og Alleria foretrekker også topp-etasjen.
I den første tiden så jeg dem ikke på gulvet i det hele tatt. De har maten sin nede, men de har en tendens til å plukke med seg en og en bit og ta den med opp :nottelling:
Bella-04 wrote:Rottene mine foretrekker hengekøyene øverst i buret :trett:
Jeg skulle gjerne hatt fler ting til buret,men dyrebutikken har ingenting!!!
Du får lage ting!:D Kun fantasien som setter grenser!(:
Jeg bruker bare å klippe opp fleecetepper. Klipp ut firkanter (gjerne dobble), klipp hull i hjørnene og fest i buret. Jeg bruker kabinkroker. De har billige fleecetepper på blant annet IKEA, Jysk og Europris :cheer: !
Drrsom du søker på hengekøyer her inne på forumet finner du sikkert mange gode tips på hvordan du kan lage mer avanserte hengekøyer selv. Vet at det skal være noen filmer på Youtube som viser hvordan du kan gjøre.
Hvil i fred Ludde, Todd, Kopper, Joppe, Elling, Vetle og Knertleif
Er de fra dyrebutikk?
Om de er det, så er de ofte ikke vandt til hengekøyer og kan synes at det er ubehaglig at de er så vinglete. Dyrebutikker har jo ofte ikke klatremuligheter, og kun faste hus osv. som står fast på bakken. Bare la de henge inne i buret, så skal de nok finne ut av dem etterhvert :happy:
Mine første skjønte ikke vitsen med hengekøyer før etter flere mnd :bleh:
Men når de først skjønte poenget fikk jeg de nesten ikke ut igjen :nottelling:
sessan: hvis du siktet til meg, så skal jeg skifte ut trehyllene med jennyhyller så fort det skjer Tenkte at jeg kunne beholde dem så lenge de ikke stinker eller er gnagd i stykker :smile2: