Aktivisering for aktive rotter

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
MissGuardian

Aktivisering for aktive rotter

Post by MissGuardian »

Er det noen som har noen forslag til hvordan en kan slite ut en liten hyperaktiv rotte?
Har prøvd godteriball, kleenex/avispapir, leking med katteleker og hengende ting i buret..
Noen andre forslag?
Er veldig glad i å gnage på buret selv om hun har hatt muligheten til å være ute 3++ timer før leggetid.. :sjokkert:

Søstrene Halvorsen
Bygger bol

Re: Aktivisering for aktive rotter

Post by Søstrene Halvorsen »

hva med litt graving eller fiske tur, min elsker og få fiske da kan dem holde på lenge.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

MissGuardian

Post by MissGuardian »

Søstrene Halvorsen wrote:hva med litt graving eller fiske tur, min elsker og få fiske da kan dem holde på lenge.
Fisking har jeg faktisk gjort av og til:p
Hadde jeg helt glemt..
Har vurdert klikkertrening, men vet ikke helt hva jeg skal trene henne til.. :suspicious:

Søstrene Halvorsen
Bygger bol

Gubben var så snill og kom hjem med slik fuglebad som man fester på bure den store typen og den har hvert flittig brukt selv om det ikke er noe mer og fiske etter så skal dem oppi der og kose seg for å så gå øverst stelle seg og legge seg. hiten her om dagen er agurkfirsking det er artige greier.
Klikertrening har jeg ikke prøvd da men her kommer dem jo når jeg sier navnen dem og sitter gjerne pent hvis jeg løfter opp to fingre og smatter.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

MissGuardian

Post by MissGuardian »

Kommer nå jeg roper gjør de her også..
Bør være noe triks eller noe..

Søstrene Halvorsen
Bygger bol

det er jeg enig med deg i at det kansje er lurt og prøve og lære dem, men jeg er jo totalt tom for ider der beklager.

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Du kan lære dem labb, snur, opp, gå på to.. Og balansere på ting, gå gjennom rør, apport...
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

MissGuardian

Post by MissGuardian »

Kanskje lettest å lære henne target først da?
Skal ha en bok om klikkertrening av rotte et sted, men var det å finne den :nottelling:

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Ja, det er sikkert lurt å bruke targetstick eller noe :cheer: Bare meg som er for lat til det :happy:

Det er jo akkurat samme som treningen for hunder, gi belønningen når de viser interrese for feks. sticken.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

MissGuardian

Post by MissGuardian »

Stine wrote:Ja, det er sikkert lurt å bruke targetstick eller noe :cheer: Bare meg som er for lat til det :happy:

Det er jo akkurat samme som treningen for hunder, gi belønningen når de viser interrese for feks. sticken.
Jeg hadde en targetstick en gang, men den forsvant fort :nottelling:
Jeg bruker en blyant eller hånden i stedet på hunden.. funker fint=P

Post Reply