Ikke heelt renslige...

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Casanova

Ikke heelt renslige...

Post by Casanova »

Sliter med at Flekken og Stripa tisser på den løse hylla si.Er det mulighet for å få dem til å slutte med det? er så utrolig grisete siden de sitter mye på hylla eller også(altså i tisset).

Gå dem tørkede bringebær og brennesle blader i dag noe de likte odt.To deilige gutter jeg har.Finnes ikke vondt i dem.Ene ungen mamma passer som er 10 mnd ble kjempe sint da hun ikke fikk lov å hilse på rottene.Sier vel bare litt om hvor gode de er ;)

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Mine tisser på hyllene og ikke har jeg noen ideer for å få dem til å slutte. Jeg tørker bort med dopapir hver gang jeg ser en dam, det hindrer ihvertfalll litt at de drar griset så mye utover!
Maria H.

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Rotter kan lære seg til å gå på do et sted, men det er veldig individuelt om de gjør det eller ikke. Jeg har satt inn bokser med strø i buret til jentene mine som do, og de går hovedsakelig der - men ikke bare! Hvis du setter ut en boks med litt strø på hylla så kan det være det hjelper litt... Jeg har festet mine bokser med borrelås med tape på baksiden, da kan de ikke velte boksene!

Sissel

Post by Sissel »

Gutta mine begynte fra dag 1 å bæsje og tisse i ett hjørne av buret. MEN jeg sliter også med markering på hyllene deres. Jeg prøvde med å legge strø der i en skål, da tissa de i skåla, men den veltet hele tiden. Så nå har jeg lært meg å leve med det. Mange dyr som elsker å velte seg i avføring ;) eheheh

Casanova

Post by Casanova »

Skal prøve å få festet en boks der.Hylla er ikke så bred nemlig,så det er vanskelig.Desuten tisser de over hele hylla.I bunnen av buret bruker de som regel hjørnene.

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Boksene mine veltet også hele tiden, så jeg syns jeg var veldig lur når jeg fant på å bruke borrelås :D Da står boksene fast men jeg kan likevel få de løs når jeg skal vaske de!!

Locked