Smarte tips?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Smarte tips?

Post by Titovn »

Har noen smarte tips på hvordan jeg kan feste fleece-pledd i bunnen av buret på en Furet Tower?? Med tanke på at det er så høye kanter liksom, eller det det rimelig umulig? haha :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

utmeldt

Re: Smarte tips?

Post by utmeldt »

jeg har også hyller med kanter på og det jeg gjør er å dra kantene på fleecepleddet ut gjennom sprinklene så langt ned på hylle-kanten jeg får den også klippes det hull i hjørnene slik at jeg kan knytte dem fast med en fleecetråd :cheer: kan få tatt bilde av det om du vil da det er en smule vanskelig å forklare :crazy: prøver en ny vri denne gang men den funka dårlig så skal bytte på buret i morgen å gå over til den metoden nevnt over igjen. Kan ta et bilde da om du vil ? :grin:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Smarte tips?

Post by Titovn »

Ja, takk, gjerne bilder! :cheesy: Bilder forklarer jo mye mer enn tusen ord såå, hihi :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Smarte tips?

Post by WillyWonka »

Jeg vet ikke hvordan det buret ser ut, men jeg bruker fleecteppe i buret mitt også. Jeg har det helt stramt over bunnen og bruker gitteret til å holde det på plass. På denne måten er det ingen folder som rottene kan bite hull på :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

utmeldt

Re: Smarte tips?

Post by utmeldt »

WillyWonka wrote:Jeg vet ikke hvordan det buret ser ut, men jeg bruker fleecteppe i buret mitt også. Jeg har det helt stramt over bunnen og bruker gitteret til å holde det på plass. På denne måten er det ingen folder som rottene kan bite hull på :)
slik gjør jeg også med bunnen :cheer:
Men er vanskelig å få til på hyllene desverre....

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Smarte tips?

Post by Vitania »

I bunnen hos meg så legger jeg litt dobbelsidig teip i bunnen og fleece oppå, har også stener i hjørnene. Så lenge de har hus og litt leke ting i bunnen så flytter de ikke på fleecepleddet. Gjør ca samme på hyllene bare at jeg ikke bruker stener men fester heller fleecen med binderser i sprinklene. Også der fyller jeg opp med trestokker, hus og andre leker så det ligger litt vekt på.
Dette funker ikke om man har rotter som elsker å rote til fleecen da, men mine fire gutter behandler fleecen pent, så. (:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Smarte tips?

Post by torasrotter »

Furret Towern har jo utrolig høye kanter da, vet ikke hvordan du skulle fått det til.. Måtte vell blitt noe dobbelteip og steiner eller noe sånn :cheerful: Hadde tower før, men brukte bare strø i det :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

MissGuardian

Re: Smarte tips?

Post by MissGuardian »

Jeg aner ikke om det er aktuelt, men det jeg gjorde på mitt gamle bur(aner ikke navnet, men bur med høye kanter på), var å lage en plate til å ha i bånn(i mitt tilfelle klikklaminat) tilpasset bunnen, og bare brette fleecen rundt det :wink:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Smarte tips?

Post by Titovn »

Takk for mange svar!

Hadde et annet bur tidligere emd høye kanter også, og det prøvde jeg å liksom la gitteret holde fast, men å la det likke oppover langs kantene - uten hell. De dro det ned. Derfor jeg spurte om noen tips her, for å se om andre kanskje var mer kreativ enn meg! :nottelling:

Rottene mine eeeeelsker å dra i fleecen, Og jeg har noen tunge ting i bånn.. Men kan altids prøve å lete opp none flere tunge store stener og ha i alle hjørnene også :cheer:

Grunnen til at jeg bruker fleece er fordi jeg ikke har så lett med å skaffe meg et skikkelig strø i tillegg til den økonomiske biten. Fleece er lett og billig for min del, så jeg håper jeg kan forsette å bruke det da! Også har jeg forresten ikke hyller (eller stiger for den saks skyld) i buret pga lukt :bleh: Men igjen, takk for flere alternativer, skal nok teste litt ut her å se hva som funker best! Og det er bare å komme med flere også! :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Post Reply