såpe??

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
kattla

såpe??

Post by kattla »

Jeg bare lurer på noe..Bruker dere såpe når dere vasker burene?Og hvis ja,hvilken såpe da?Jeg bruker grønnsåpe,bruker jo den til å vaske sår på f.eks hester,så da kan det jo ikke være noe farlig..? :?

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Jeg pleier ikke å bruke såpe, bare varmt vann og svamp, oppvaskbørste, klut osv etter hva som trengs. Hvis det er veldig skittent og lukter veldig så kan du bruke litt grønnsåpe, men da må du skylle godt. Tror det er en del som bruker litt eddik også, men det er jeg ikke noe kjente med hvordan det gjøres. :)

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

jeg bruker zalo....
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Jeg bruker grønnsåpe, varmt vann og avogtil Zalo. Jeg er nøye med og bruke natur vennlige såper som ikke er giftig.
En til to ganger i månten vasker jeg bur bunnene med vann blandet med klor. Jeg er nøye med og skylle alt utstyret godt. :)

Guest

Post by Guest »

Eddik fungerer veldig bra.du brukker bare samme mengde som du brukker når du legger sursild.
det står bak på flaska.

hilsen henrik olavesen

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Jeg bruker grønnsåpe, skrubber med oppvaskbørste og spyler det lenge i dusjen etterpå. Vasker med grønnsåpe ca en gang i mnd, ellers skifter jeg strø og spyler med varmt vann en gang i uka. Har hørt flere steder at grønnsåpe er helt harmløst hvis du bare skyller godt så det ikke er igjen noen såperester.

kattla

Post by kattla »

Å,kjempefint :D Takk for alle svar.Er vel som med alt,man får vel bare prøve til man finner det som passer best :) Jeg lurer på en ting til jeg,spør og graver om alt mulig men,hvor varmt skal rottene ha det egentlig?sånn rundt 20 grader?

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Kan anbefale deg å lese i faq'en jeg har skrevet, der får du svar på mange ting ;)

Guest

Post by Guest »

Tusen takk,fant mye bra der :) Har lest den en gang før,men det var visst mye jeg ikke hadde fått med meg :lol:

kattla

Post by kattla »

Anonymous wrote:Tusen takk,fant mye bra der :) Har lest den en gang før,men det var visst mye jeg ikke hadde fått med meg :lol:
glømte å logge meg inn visst.. :lol:

Locked