trenger litt hjelp

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Sidney

trenger litt hjelp

Post by Sidney »

Jeg har et bur hvor etasjene består av tre. (fulgte med chinchillaburet) Den øverste etasjen brukers til å pisse på. Det blir en veldig vond lukt og ikke ser det noe renslig ut samme hvor mye jeg vasker den.

Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan ha over den så de ikke pisser rett på planken?

kattla

Post by kattla »

Jeg er langt ifra noe rotteekspert,men du kunne kansje prøvd å legge avis på?hmm..er ikke sikkert det funker,men det skader jo ikke å prøve :) men det må vel byttes ut ganske ofte og.Tenkte også på noe slags gummimatte,men jeg vet ikke om dette kan være skadelig for rottene(viss de spiser det altså),kansje noen andre vet? :?:

Sidney

Post by Sidney »

trur ikke avis er noe særlig. det lukter veldig mye og de vil nok bare rive av slikt. hvis andre har noen gode råd så kom med dem..hehe :)

Ariadne

Post by Ariadne »

aviser funker fint på min jenny bur-etasje.. har teipa den fast der :p er bare å løsne teipen å ta av avisen å smette på en ny igjen fort ;)

Sidney

Post by Sidney »

det lukter ikke så ille? kan vel prøve å se åssen det blir..får vel starte å kjøpe aviser da..hehe...

Ariadne

Post by Ariadne »

hvis du bytter regelmessig og når du ser at de har tissa mye på den, så utvikler ikke lukta seg så mye... prøv å teip den fast, så river de den ikke av med en gang... :)

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

*Flyttet til bur og burbygging*

Locked