Hjemmelaget bur, innebygget i reolen
Moderator: Moderatorer
-
- Gnager på ledninger
Re: Hjemmelaget bur, innebygget i reolen
Kreativiteten lenge leve. Et skikkelig flott bur du har fått laget deg 

-
- Stjeler mat
- Kjønn: Kvinne
Tusen takk!Anders Ruller'n wrote:Kreativiteten lenge leve. Et skikkelig flott bur du har fått laget deg

Monica
monicen.blogg.no
monicen.blogg.no
-
- Gnager på ledninger
Ikke verst
Gikk i læra som snekker selv. Ikke så ofte man møter jenter som velger den retningen under utdanning.
Kan man fjerne vegger på hyllene? Eller er det papp på innsiden av veggene, noe det ofte er på møbler fra IKEA. Tenkte tanken at man kanskje kunne "spleiset" to hyller med hverandre for større plass til rottene. Skal ikke se bort ifra at man setter i gang et slikt prosjekt selv etterhvert. Du har fått det til slik at det passer fint med resten av rommet. Var fristende det der.

Kan man fjerne vegger på hyllene? Eller er det papp på innsiden av veggene, noe det ofte er på møbler fra IKEA. Tenkte tanken at man kanskje kunne "spleiset" to hyller med hverandre for større plass til rottene. Skal ikke se bort ifra at man setter i gang et slikt prosjekt selv etterhvert. Du har fått det til slik at det passer fint med resten av rommet. Var fristende det der.
-
- Stjeler mat
Anders Ruller'n: Er nok min morfar (som var møbelsnekker) som er "skyld" i det der
Gått i hælene på ham med hammer og sag i neven helt siden smokken fremdeles satt i truten. Så har så og si fått det inn med morsmelken.
Tok dermed utdannelse senere den veien, og et par andre utdannelser har kommet til.
Veggene på skapene er sponplater, og det samme er hyllene. Bunn og topp er "papp" i mellom, og det er jo der jeg har laget åpninger, så rottene kan gå mellom alle skapdelene. Kledd igjen med kryssfinèr rundt åpningene mellom skapene, og "tyggesikret" med aluminiumsteip. Frister jo ikke stort å tygge på det, har jeg erfart
Jeg har også brukt aluminiumstape på alle skjøter - over "vannsikringen", og det samme på alle andre steder hvor det er "åpninger" (som til festene på hyllen inni skapet osv), hvor fukt kan trekke inn, og hvor jeg vil unngå tygging.
Så har jeg satt inn endel treleker (laget av naturtau og ufargede blomsterpinner) som de kan tygge villt på, samt trehus etc. Så håper jeg jo at de velger å tygge på dèt - og ikke på aluteip som bare INGEN liker å få i tenna

Tok dermed utdannelse senere den veien, og et par andre utdannelser har kommet til.

Veggene på skapene er sponplater, og det samme er hyllene. Bunn og topp er "papp" i mellom, og det er jo der jeg har laget åpninger, så rottene kan gå mellom alle skapdelene. Kledd igjen med kryssfinèr rundt åpningene mellom skapene, og "tyggesikret" med aluminiumsteip. Frister jo ikke stort å tygge på det, har jeg erfart

Jeg har også brukt aluminiumstape på alle skjøter - over "vannsikringen", og det samme på alle andre steder hvor det er "åpninger" (som til festene på hyllen inni skapet osv), hvor fukt kan trekke inn, og hvor jeg vil unngå tygging.
Så har jeg satt inn endel treleker (laget av naturtau og ufargede blomsterpinner) som de kan tygge villt på, samt trehus etc. Så håper jeg jo at de velger å tygge på dèt - og ikke på aluteip som bare INGEN liker å få i tenna

Monica
monicen.blogg.no
monicen.blogg.no
-
- Gnager på ledninger
Takk for svar. Tommel opp 

-
- Stjeler mat
Bare hyggelig! :happy:Anders Ruller'n wrote:Takk for svar. Tommel opp
Monica
monicen.blogg.no
monicen.blogg.no
-
- Sofaspiser
Så fantstisk fint! du er virkelig flink :ratgreen:
Tuva, Amy, Biancha, Ariel, Sunniva, Blenda ♥ Børre, Gabriel, Theo ♥
-
- Stjeler mat
Tusen takk! :happy: Overveldet over responsen her!Kamillahm wrote:Så fantstisk fint! du er virkelig flink :ratgreen:
Monica
monicen.blogg.no
monicen.blogg.no