Jeg har hatt mange forskjellige bur (og dyr), og må si at jeg ikke er spesielt fan av slike bur. De er ofte tungvinne å vaske osv.
For meg er det viktig at det er så store dører som mulig på burene sånn at vasking og innredning ikke bare blir noe herk!
Men jeg kan jo komme med noen forslag :cheerful:
Critter Nation (kan kjøpes enkelt, dobbelt eller trippelt) bildet under er av et dobbelt CN bur:
Jeg har dobbelt selv og er super fornøyd! Man kan åpne 4 store dører så man kommer til i hele buret - noe som er veldig praktisk under vask, innredning, for å få ut rottene etc. MEN det er dessverre blitt problematisk å få inn i landet til en fornuftig pris nå, sånn jeg har forstått det.
Royal Suite, lignende bur med bare noen små forskjeller. Men like godt bur så vidt jeg vet:
RS er mulig å få tak i på nett - eller mye billigere på Oslo Dyrebutikk.
Eventuelt et Furet Tower, som jeg vet en del også er fornøyde med:
Jeg vil våge å påstå at om du går for noen av disse buret så vil du nok bli ganske fornøyd :cheerful:
Men så kommer det jo an hvor mye penger du har mulighet til å bruke på bur. Jeg anbefaler å investere i et skikkelig bur med en gang!
Og kjøper du f.eks et RS eller CN bur vil du ha bur i mange, mange år! Veldig robuste og fine bur.
Ellers er det jo mulig å finne noen slike bur brukt på finn.no til en rimeligere pris enn helt nytt, hvis man er litt tålmodig.
Det finnes jo andre fuglebur som går an å bruke, men gå da for et med så store dører som mulig!
Pappa skal selge et bur, med 2 greit store dører oppe og nede (han skal ha 1000kr for det). Det må hentes i Hamar da, også må det vel gjøres noen mindre grep for å gjøre det egnet til rotter (bruke strips eller ståltråd for å holde igjen åpningene som egentlig er til skåler, da dette i utgangspunktet er et fuglebur. Og lage til/kjøpe noen hyller):
177,5 cm høyt, 100,5 cm bredt, 76,5 cm dypt