strø - biostrø/yesterdays news???

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Vertigo

Post by Vertigo »

Jeg pleier som regel å bruke YN, men sist gang jeg skulle kjøpe strø fant jeg noe annet! :pir: Det heter Back-2-Nature... Lurer på om noen har prøvd dette før..? Rottene ser ut til å like det, og det er billigere enn YN, som er et pluss or meg! :wink: Det er små grå "firkanter" nesten... Og smuldrer ikke opp! :mrgreen:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hva er det lagd av? Er ikke bare støvet som er farlig for rottene. Men strø laget av bartrær skillet ut fenoler som irriterer enzymsystemet i leveren og til slutt blir det kanskje skade på leveren. Det som også er veldig dumt er at rotten blir mer mottagelig for sykdommer. Siden leveren er utslitt med å jobbe med de giftige fenolene.
Les denne artikkelen :wink:

Vertigo

Post by Vertigo »

§ RatGirl § wrote:Hva er det lagd av? Er ikke bare støvet som er farlig for rottene. Men strø laget av bartrær skillet ut fenoler som irriterer enzymsystemet i leveren og til slutt blir det kanskje skade på leveren. Det som også er veldig dumt er at rotten blir mer mottagelig for sykdommer. Siden leveren er utslitt med å jobbe med de giftige fenolene.
Les denne artikkelen :wink:

Det er laget av resirkulert papir! :D Det er vel ikke farlig er det vel..? :shock:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Interessant! Er det helt nytt?
Nei, er ikke farlig da :wink:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Googlet litt og fant dette:

http://www.reinbiotech.com/b2n/b2n.jsp

:)

Vertigo

Post by Vertigo »

Jeg veit faktisk ikke om det er nytt jeg... xD :roll:
Jepp, der er det veit du! ;) Jeg er veldig fornøyd med det!! :bravo:
Sjekka litt mer på den "posen" og fant ut at nett sida dems er www.fibrecycle.com :D

Locked