Avispapir også skadelig?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Nemo
Alfatryne

Avispapir også skadelig?

Post by Nemo »

Nå begynner jeg å bli en smule forvirret.. Har sitti en del i dag og kikka på rotteforum'et på Blink, sånn, kanskje jeg kan bidra med noe jeg og, og ikke bare kikke på det en gang i blant, og der er det en pågående diskusjon ang nysing (konstant) og bunnmateriale. Hun som eier rottene bruker sagflis i bunnen - men etter at hun byttet over til papirbasert strø fortsetter de å nyse. (Råd om dyrlegebesøk er gitt av flere)

Men det som forbløffer meg, er at det kommer kommentarer om at man ikke skal bruke papir i buret, fordi det støver enda mer enn sagflis - bare man kan ikke se det - og det støvet som kommer fra papir er enda verre! :hm:

Jeg siterer innlegget her:
faktisk er avispapir ille ettersom det faktisk støver det også og det støver er skarpere enn sagflis..
dyrlegen sa man ikke burde bruke avispapir heller nettopp av at dette støver selv om ikke det syns

Jeg bruker avispapir i bunnen av mitt bur, og synes det fungerer kjempefint, og har verken merket noe til at det skal være skadelig, eller på noen måte hørt annet enn positive ting om å bruke det. :?:

Så.. hva er egentlig rett, o store databaser over rotter og eieres erfaringer?
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Dette hadde vært intressant å få svar på. Jeg har aldri hørt at det skal være skadelig. Det eneste som .har vært. skadelig var visst trykksverten, men gjelder visst ikke lenger nå. Jeg bruker også avispapir til mine rotter i tillegg til Yesterday's News. De elsker og rive avispapir, og bygge "reder" inne i huset sitt.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

SamIam

Post by SamIam »

Jeg brukte avis papir med blanding av YN's. Vil gjerne vite om avis papir er farelig.. :?

Anna

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Begynner også å lure, for hun som påstår dette sier at det er vitenskapelig bevist og at dyrlegen advarte mot å burke avispapir :?

Heidi?

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Hei!
Jeg er ikke så flink til å søke her inne på forumet. Finner sjelden det jeg skal finne. :) Men jeg mener å huske at det var en tråd om nettopp avispapir her for en tid tilbake. Mener da det ble konkludert med at avispapir var helt greit. Noen som vet hva jeg tenker på?
Om det er vitenskapelig bevist at avispapir skulle være skadelig burde det jo være mulig å finne belegg for det? :) :) :)
Julie

SamIam

Post by SamIam »

Har var den eneste med avis papir å gjøre.. Mest folk prater om YN's...

viewtopic.php?t=203&postdays=0&postorder=asc&start=15

Sier ikke om at det er skadlig, det så at blekken var det for.. men nå bruker di uskadlig blekk.

Anna :afro:

Locked