Gnagerstein
Moderator: Moderatorer
Gnagerstein
Gnagersteinen min er helt skitten.. Går det an å få vasket dette, eller blir den ødelagt?
Hvis det er til hjelp, så tror jeg at noen rotter rett og slett ikke kan bruke gnager stein.. Fordi de ikke ble tilært det av mora. Dette høres kanskje rart ut.. Men jeg har merket meg en forskjell..
Jeg har hatt rotter i gangske mange år nå.. både fra dyrebutikker og opdrettere. Jeg har merket meg det at Alle ungene som har blitt født her, bruker gangesten(fordi ejg bruker dette til rottene mine)..Fordi de har sett mora gjøre det. Men mange av de andre, speseilt fra dyrebutikker, ikke bruker den som noe annent et pisse plass
.
Det kan hende det bare er jeg som inbiller meg at det er slik, men man kan jo aldri vite
.
Men det kan jo ha noen med rottas gnage behov å gjøre. Rina er den gangern, hvis ikke hun får ha gangesten, ganger hun på alt annent hun kan finne, bur bunn, hus, leker, tapet osv.. så det har sikkert noe med det også å gjøre
Jeg har hatt rotter i gangske mange år nå.. både fra dyrebutikker og opdrettere. Jeg har merket meg det at Alle ungene som har blitt født her, bruker gangesten(fordi ejg bruker dette til rottene mine)..Fordi de har sett mora gjøre det. Men mange av de andre, speseilt fra dyrebutikker, ikke bruker den som noe annent et pisse plass

Det kan hende det bare er jeg som inbiller meg at det er slik, men man kan jo aldri vite

Men det kan jo ha noen med rottas gnage behov å gjøre. Rina er den gangern, hvis ikke hun får ha gangesten, ganger hun på alt annent hun kan finne, bur bunn, hus, leker, tapet osv.. så det har sikkert noe med det også å gjøre

-
- Sover i do
Merker stor forskjell på mine rotter jeg å! Har 3 forskjelligegnagesteiner i hvert bur, og det er den ene gnagersteinen (rød, formet som en gulrot) som de gnager mest på. Den gnagersteinen med smak på er de ikke særlig glad i, mens saltsteinen er Jippie veldig glad i, mens Pippin ikke bruker den. Så det med gnagersteiner må man nok se ann på om rotten trenger det... Hadde ikke jg hatt stener til Jippie, hadde jeg nok ikke hatt noe bur lenger heller! 

Mvh Ida&rottene