Kattesand?
Moderator: Moderatorer
-
- Markeringsbehov
Kattesand?
går det grettog bruke kattestrø.. i bunnen av buret?? 

R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.
-
- Stjeler søppel
-
- Markeringsbehov
okiJulia wrote:Det er ganske hardt for rotteføtter å gå på sand, samt at de fleste typene kattesand støver noe forferdelig, så jeg tror ikke jeg ville anbefalt det.
berre lurte på ka eg skulle bruke.. nåken forslag??
eg kan vell bruke kattesand i doen

-
- Gammelrotte
Vi bruker avispapir som burstrø, samt litt Yesterday's News (laget av avispapir, VELDIG bra) av og til. Vi legger avispapir flatt i bunnen og opp mot kantene og river strimler av avispapir oppå det igjen. Rottene elsker å rote rundt i avispapir og bruker det til å bygge seg bol. 
Jeg tror det har vært skrevet mye om burstrø til rotter på forumet, prøv å bruke søk-funksjonen.
Jeg tror det har vært skrevet mye om burstrø til rotter på forumet, prøv å bruke søk-funksjonen.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
-
- Markeringsbehov
okiEli Andrea wrote:Jeg tror det har vært skrevet mye om burstrø til rotter på forumet, prøv å bruke søk-funksjonen.

det skall eg..
men eg har hørt at avispapir støva masse.. og att det fort blir skittet.men det einaste dei selle her og i nærheten er sagrubb og høi..
vist eg skal få tak i nåke anna må eg reise 3 tima til bergen..

vist dei i da heilettatt har det der...
men eg vill jerne høire ka dåke bruka:)[/quote]
-
- Gammelrotte
Det går helt fint hos oss med avispapir som burstrø; det lukter litt når det er på tide å skifte, men det er jo greit å "få beskjed" av burstrøet om at tiden er inne for en vask.
Såvidt jeg kan se, støver det ikke (ikke synlig i allefall). Det er et billig alternativ til andre typer strø, i hvertfall hvis en har familiemedlemmer som abonnerer på diverse aviser (eller en snill renholder på jobben som legger av gårsdagens aviser). Det eneste en må passe på, er å fjerne stiftene for sikkerhets skyld.
Og dessuten: Med avispapir i bunnen, holder plastbunnen seg fin lenge og rottene er mer opptatte av å rive i stykker avispapiret enn av å gnage hull i bunnen. :sol:
Og dessuten: Med avispapir i bunnen, holder plastbunnen seg fin lenge og rottene er mer opptatte av å rive i stykker avispapiret enn av å gnage hull i bunnen. :sol:
-
- Markeringsbehov
takk... det skalll eg gjere:)...Roger&Ingrid wrote:Det går helt fint hos oss med avispapir som burstrø; det lukter litt når det er på tide å skifte, men det er jo greit å "få beskjed" av burstrøet om at tiden er inne for en vask.Såvidt jeg kan se, støver det ikke (ikke synlig i allefall). Det er et billig alternativ til andre typer strø, i hvertfall hvis en har familiemedlemmer som abonnerer på diverse aviser (eller en snill renholder på jobben som legger av gårsdagens aviser). Det eneste en må passe på, er å fjerne stiftene for sikkerhets skyld.
Last edited by Eli Andrea on 08 Dec 2005, 16:46, edited 1 time in total.
-
- Gammelrotte
Tror det er lurt å unngå spon helt, ettersom det ikke er bra for rottene.