Kattesand?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Eli Andrea
Markeringsbehov

Kattesand?

Post by Eli Andrea »

går det grettog bruke kattestrø.. i bunnen av buret?? :akt:
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Det er ganske hardt for rotteføtter å gå på sand, samt at de fleste typene kattesand støver noe forferdelig, så jeg tror ikke jeg ville anbefalt det.

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Er det ikke også noe med grad av leire i kattesanda, i forhold til om rotta spiser sanda?

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

Julia wrote:Det er ganske hardt for rotteføtter å gå på sand, samt at de fleste typene kattesand støver noe forferdelig, så jeg tror ikke jeg ville anbefalt det.
oki :wink:

berre lurte på ka eg skulle bruke.. nåken forslag??

eg kan vell bruke kattesand i doen :hm:

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Vi bruker avispapir som burstrø, samt litt Yesterday's News (laget av avispapir, VELDIG bra) av og til. Vi legger avispapir flatt i bunnen og opp mot kantene og river strimler av avispapir oppå det igjen. Rottene elsker å rote rundt i avispapir og bruker det til å bygge seg bol. :wink:

Jeg tror det har vært skrevet mye om burstrø til rotter på forumet, prøv å bruke søk-funksjonen.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

Eli Andrea wrote:Jeg tror det har vært skrevet mye om burstrø til rotter på forumet, prøv å bruke søk-funksjonen.
oki :lol:
det skall eg..
men eg har hørt at avispapir støva masse.. og att det fort blir skittet.men det einaste dei selle her og i nærheten er sagrubb og høi..
vist eg skal få tak i nåke anna må eg reise 3 tima til bergen..:(
vist dei i da heilettatt har det der...

men eg vill jerne høire ka dåke bruka:)[/quote]

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Det går helt fint hos oss med avispapir som burstrø; det lukter litt når det er på tide å skifte, men det er jo greit å "få beskjed" av burstrøet om at tiden er inne for en vask. :wink: Såvidt jeg kan se, støver det ikke (ikke synlig i allefall). Det er et billig alternativ til andre typer strø, i hvertfall hvis en har familiemedlemmer som abonnerer på diverse aviser (eller en snill renholder på jobben som legger av gårsdagens aviser). Det eneste en må passe på, er å fjerne stiftene for sikkerhets skyld.

Og dessuten: Med avispapir i bunnen, holder plastbunnen seg fin lenge og rottene er mer opptatte av å rive i stykker avispapiret enn av å gnage hull i bunnen. :sol:

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

Roger&Ingrid wrote:Det går helt fint hos oss med avispapir som burstrø; det lukter litt når det er på tide å skifte, men det er jo greit å "få beskjed" av burstrøet om at tiden er inne for en vask. :wink: Såvidt jeg kan se, støver det ikke (ikke synlig i allefall). Det er et billig alternativ til andre typer strø, i hvertfall hvis en har familiemedlemmer som abonnerer på diverse aviser (eller en snill renholder på jobben som legger av gårsdagens aviser). Det eneste en må passe på, er å fjerne stiftene for sikkerhets skyld.

Og dessuten: Med avispapir i bunnen, holder plastbunnen seg fin lenge og rottene er mer opptatte av å rive i stykker avispapiret enn av å gnage hull i bunnen. :sol:
takk... det skalll eg gjere:)...
Last edited by Eli Andrea on 08 Dec 2005, 16:46, edited 1 time in total.

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Tror det er lurt å unngå spon helt, ettersom det ikke er bra for rottene. :wink:

Locked