Fuglesand i do

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Maria
Klatrer på møblene

Fuglesand i do

Post by Maria »

Vi jobber hardt med dotrening om dagen og siden det ikke går sånn kjempebra har jeg nå kjøpt fuglesand til å ha oppi doen i stedet for beekay. På fuglesandposen står det: Tilsat skaller, trækul og anisolie (anethol). Farlig?! Usunt?
Mvh, "Hysterisk"
Maria H.

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Jeg har brukt type fuglesand fra matbutikk...men bruker nå kattesand! funket fint beggedeler, men får mer ut av en sekk med kattesand en fra fuglesand....mine gikk i doen med en gang, jeg la noen av perlene dems oppi før jeg satte den inn...Nå har den store lært opp de to små til å bruke doen!!! :bravo:
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Heheh, anisolje? Lukter sanden godt? Jeg antar det er tilsatt pga. duft og pga. sine tildels bakteriedrepende egenskaper. Fant en litt artig side med mange "kjerringråd"-bruk av anisolje (noe for enhver smak der...):
http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinp ... mp_ani.htm

Men du er kanskje mer interessert i dette:
http://physchem.ox.ac.uk/MSDS/AN/anethole.html
Som med andre eteriske oljer er det alltid en risiko ved innånding (eller inntak) av for mye, men hvor mye er mye? Jeg vil tro at det i en overgangsperiode ikke vil bety noe fra eller til, til du har lært dem å bruke doen.

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Hallo.

Bruker selv chinchilla sand til å ha i doen, og det funker bra og er så og si luktfritt :o
Mvh Ida&rottene

meggy

Post by meggy »

har lest flere plasser at rottene spiser sanda.... mine spiser ikke sanda, de får mat så det rekker,så det er det siste de ville ha spist :lol:

værtfall, har brukt og bruker kattesand fra matbutikken, helt grei den... den verken støver eller "lukter" muffins... husker ikke ka den hette, men den er helt OK :]

den er oxo veeeldig deilig å sove i, så de bruker å legge seg ned og sove i sanda når de har gjort fra seg.... kjempe deiligt ^^

Locked