bare avispapir i bunnen

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Julie Erlandsen
Stjeler søppel

bare avispapir i bunnen

Post by Julie Erlandsen »

Jeg har forsøkt en stund nå å bruke bare avispapir i buret. (Brukte før først ett eller annet strø og deretter avispapir.) Avispapiret må skiftes minimum 2 ganger pr uke i et bur der det bor 3 damer. Men det fungerer fint. Synes også det er hrelt greit å skifte disse avisene. Jeg skal jo snakke med rottene mine likevel. Jeg får brukt de gamle avisene til noe, det er trygt for rottene, de bygger som gale og det er usedvanlig billig.
Når jeg har tømt bunnen i buret, vasker jeg den med grønnsåpevann.
Med husets 5 bur, tror jeg det eneste problemet er at jeg må begynne å lese enda flere aviser. :lol:

Julie

Påss

Post by Påss »

Sikkert noen du kjenner som jobber ett sted hvor de holder aviser :D, så du finner nok noen du kan alliere deg med.
Bruker også aviser til mine 5 gutter og YN i doen. Så lettvint å bare brette sammen avisene og bytte, istedet for å søle med strø. Og så har de noe å holde på med - rive og herje. Tar alltid ett par ekstra som jeg river på tvers og legger rundt. De drar det med seg dit det måtte passe dem og lager det koselig atte :P

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Jeg bor i blokk og i kjelleren her står dunkene for papir...hender jeg er der å snoker etter aviser til buret....og jeg finne aviser som er en og to uker gamle, da sverter de heller ikke av....verken jeg eller min samboer leser/kjøper aviser da nyhetene kan bli sett på TV og lest på nett....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

vi bruker også avispapir og det fungerer veldig bra her også........ :bravo:

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Bruker også bare avispapir for tiden, da jeg så at det var så mye metallbiter og annet "snusk" i YN, men skal vel få kjøpt en sekk md beekay, for avispapiret lukter så fort, og mine rotter drar det vekk fra gulvet, så de tisser og bæsjer rett ned på gulvet :?
Mvh Ida&rottene

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Jo, man må jo skifte veldig ofte!
En smaksak om man orker det!
Julie

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Jeg fortsetter med YN..lar meg ikke skremme! jeg må se det selv først da i så fall...har enda ikke lagt merke til noe snusk i sekken jeg tar av nå....så da er det nok greit!....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked