jeg har akkurat fått 3 unger og lurte på sidenjeg har fått tak i et bur,men det er mindre enn det andre jeg har. Er det da best at mor og de små har det minste buret ? siden den andre jenta jeg har er mest ute og aktiv nå? Moren er for det meste bare inne i huset sammen med de små.
Ja, ihvertfall inntil videre kanskje, til ungene blir litt mer aktive. Moren vil vel uansett etterhvert ha et ønske om å få komme ut, for å få fri fra ungene, så da trenger hun kanskje ikke så stort bur som den andre jenta? Det kommer jo selvfølgelig an på hvor store burene er da, det nevnte du jo ikke noe om.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
jeg veit ikke akkurat målene på buret ,men det er ikke stort... moren kommer ut noen ganger i løpet av kvelden for å løpe av seg litt. så hun får jo aktivitet... Men hvor gamle bør rotteungene være før jeg kan sleppe vesle tante inn a?
Når ungene er 3 uker omtrent(litt forskjellig fra gang til gang) pleier jeg å starte med tilvenning i forhold til voksne rotter av samme kjønn. Litt hver dag, ikke altfor lenge.
Julie
Ja, du kan ta på ungene. Rotter er ikke sånn at de ikke tåler menneskelukt på ungene sine. Men vær litt forsiktig i forhold til moren. Noen kan bite. Nærme deg litt forsiktig, men i de fleste tilfeller går det fint.
Julie
jeg prøvde å flytte ungene over i det andre buret ,men det som hendte da var at moren flytta de rett tilbake i det gamle buret igjen... hehe... men det var jo et forsøk verdt
Kan det vara smart att ha en bur när de är lite mindre och sen när de blir i vuxenstorlek byta till sig en större eller kanske bygga på med en annan buröverdel på den gamla? Eftersom jag är så ny så vet jag inte så mycket om detta med storlekar och så.
jo det er jo en god ide det selsagt Ja tror nok hun vet best selv ja. synes bare det var litt synd ettersom hun er den som er minst aktiv om dagen ,men Dorthe er jo veldig mye ute så det er vel ikke så farlig... Hun er stortsett ute fra jeg kommer hjem fra jobb til jeg går å legger meg....