Har pr idag et "lite" bur til guttene mine. (80x40x50)
Har lyst på en relativt stor tumleplass for dem, og har muligens fått tak i et garderobeskap som jeg har lyst å bygge om til dem.
Har sett et bilde eller to her inne av et tilsvarende bur (en jentedel og en guttedel) Men lurer på om det vil være "for stort" for to gutter.
Er ikke sikker på målene, men vil tippe 60 dypt, 120 bredt og 180 eller 2 meter høyt.
Kan et bur blir FOR stort?
Moderator: Moderatorer
Det blir kanskje stort, og de velger seg kanskje spesielle plasser de vil være. Jeg har et vanlig 'gitter'bur som er 100*100*50cm(H*L*D). Gutta mine er kun på hyllene, er 2 hyller i buret. De er ALDRI på bunnen.. Det er ganske irriterende, siden det meste av avispapiret er i bunnen(eller blir dyttet dit). Vurderer sterkt å ta ut den ene hylla nå.
Men, FOR stort, det kommer an på hvordan du ser det, dersom det er greit at rottene kun bruker deler av buret, så kjøp det!
Dessuten, er buret/skapet av tre? Da kan det fort begynne å lukte av piss og sånt som trekker inn i det, jeg vil anbefale å behandle det med noe giftfritt først i så fall, slik at pisset ikke trekker inn i treet, da blir det aldri borte igjen.
Men, FOR stort, det kommer an på hvordan du ser det, dersom det er greit at rottene kun bruker deler av buret, så kjøp det!

Dessuten, er buret/skapet av tre? Da kan det fort begynne å lukte av piss og sånt som trekker inn i det, jeg vil anbefale å behandle det med noe giftfritt først i så fall, slik at pisset ikke trekker inn i treet, da blir det aldri borte igjen.
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
Jeg synes absolutt ikke det kan bli for stort! Det som kan bli vanskelig er å utnytte plassen. Rottene har ikke behov for å ha det høyt under taket, hvis du skjønner hva jeg mener.
Jeg hadde en stund rottene mine løs på 24kvm og det var vi veldig fornøyde med hele gjengen. Om det var min leilighet eller deres bur fikk vi aldri helt avklart, hehe.
Kjør på! Bigger is better!

Jeg hadde en stund rottene mine løs på 24kvm og det var vi veldig fornøyde med hele gjengen. Om det var min leilighet eller deres bur fikk vi aldri helt avklart, hehe.
Kjør på! Bigger is better!
-
- Gammelrotte
Det er vel nettopp høyt under taket rottene liker å ha det, ettersom de elsker å klatre. De liker seg godt i store bur, så kjør på med kjempebur. 

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com