Vask av vannflaske

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Sascha
Gnager på ledninger

Vask av vannflaske

Post by Sascha »

Jeg har vannflasker til burene, sånne typiske, dytt med tungen og få herlig vann. Synes det fungerer veldig greit, foruten en ting.. Hvordan får jeg vasket disse monstrumene? Prøvde å dytte litt vått tøy inni og gnikke, men fungerte relativt dårlig, prøvde å koke en, den ble en plast klump.. Noen som har noen gode forslag? Tyfus sin vannflaske ser nå ut som et kunstverk mer enn en vannflaske, men den funker til mandag når dyrebutikken åpner:)
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Jeg kjøpte sånn børste som er beregnet til der hvor kluter og vanlige oppvaskbørster ikke kommer til ;) Vanskelig å forklare, men kjøpte de i en matbutikk tror jeg! Børsten er på en måte lang, og børstestråene står bare ut fra en tynn stang... kan prøve å ta bilde av den hvis du ikke forstår meg :lol:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Sånne som man vasker tåteflasker med;-)
Mvh Ida&rottene

Saga

Flaskebörst.

Post by Saga »

Flaskebörst helt enkelt..Fås i dyrebutikk og velsorterte matbutikker.

Ole...

Post by Ole... »

Tar en liten flaskebørst knekker den litt ytterst for å kom til i kantene v drikketuten eller først litt oppvaskmask middel la stå litt senere enten litt grovsalt el sand i flaska og rist litt,skyll grundig

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Jeg har leste et sted at man burde koke dem en gang i blant...men da smelta hele flaska :(
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Sascha
Gnager på ledninger

Post by Sascha »

Hehe Nemesis, det var det jeg og tenkte, at humm.. hva dreper bakterier? jo koking.. dumdidei..= smeltet vannflaske.
Men sånn tynn oppvaskbørste ting var ikke dumt:) Er veldig redd for å bruke oppvaskmiddel på sånt, for det er litt kjipt å få ut igjen av sånne flasker siden de har så smal tut.. men grovt salt hørtes lurt ut:)
Takk for tipsene :D
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Det finnes en masse praktisk utstyr til vask av messinginstrumenter som kan være til hjelp der, sjekk med Schlagerforlaget. ;)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

annetten
Betarotte

Post by annetten »

Jeg bruker en gammel tannbørste. Den tar nesten alt bortsett fra litt grums oppe i hjørnene. Noen, jeg husker ikke hvem, tipset meg om å ha litt ukokt ris og vann i flasken og riste godt og svinge litt rundt - da burde de siste restene forsvinne.

Maggie_86

Post by Maggie_86 »

den ideen var jaggu ikke dum... jeg har hatt problemer med at det har kommet noe algelingnende ting i flasken min... men dette kom førstetter at jeg begynte med noen vitamindråper... så jeg kjøpte en flaksebørste på mega og den funker helt fint :)

sona

Post by sona »

På min rottes drikkeflaske kjøpte jeg bare en vanlig tannbørste :D De kommer til og er heller ikke dyre ;)

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

sona wrote:På min rottes drikkeflaske kjøpte jeg bare en vanlig tannbørste :D De kommer til og er heller ikke dyre ;)
det bruker jeg også!!! ;)

Locked