størrelse på bur/ rottekalkulatoren?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
-Sølvi-

størrelse på bur/ rottekalkulatoren?

Post by -Sølvi- »

har nå bestemt meg for å kjøpe et bur som er 80*50*50. det er et slags platå i midten så d blir en forhøyning. så de kan klatre opp å gå rundt over og under.. men nå har jeg letet på forumet og andre plasser etter 'rottekalkulatoren' men uten å finne den.. har 2 rotter nå men kansje skaffer en eller 2 til. kan noen gi meg en link til den?

her er bilder av buret jeg tenker på
http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... 506&page=5

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Her er linken ;) http://www.rattycorner.com/odds/calc.shtml

Hilsen Monica

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Og så en som er helt annerledes;
http://health.ratzrus.co.uk/cagecalc/index.htm
Anita

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Hm.. Den siste sier at jeg kan ha 3, max 4 rotter i det store buret mitt som er 100x100x50 cm med 2 hyller på 35x50 cm.. riktig..?
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Ja - den er helt merkelig :roll: Og derfor bruker jeg de andre - uansett hvor mange hyller jeg har ...
Anita

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Den er jeg enig med deg i.. :) Ellers har jeg alt for få bur! :roll:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Zilver

Post by Zilver »

Pish... Jeg har et bur på 90x90x60.. Den første mente opptil 8 rotter, den siste mente 3??? Nå skal jeg ikke ha 8 rotter da men likevel..hehe.. Litt vel stor forskjell..

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Sats på den første du. :) Det er den jeg har gått etter konstant, og jeg mener rottisene trives godt da. :)

Zilver

Post by Zilver »

joda, har åpnet toppluka på buret mitt, og plassert det gamle buret som har en halv etasje til oppå der. Revet opp et putetrekk og knyttet "taustige" opp dit, og lagt inn ei hard pappplate, pluss hengt opp et par hengekøyer til, så nå har de to nok boltreplass..hehe.. Er jo jaggu så vidt de er interesserte i å komme ut derfra..

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

Huff, jeg vet, sånn ble guttene mine når de fikk stort bur også. Ikke SNAKK om at de skulle ut, nehei! De skulle kun ligge i hengekøya eller klemme seg inn i sovehuset alle mann eller løpelekeklatre på veggene i buret. :P

Zilver

Post by Zilver »

Vel...vi må vel trøste oss med at de tydeligvis har det bra i det minste:) *humre*

-Sølvi-

Post by -Sølvi- »

okay takker
fant nok ikke ut hvor mange rotter jeg kunne ha i min 70 kvadratmeter store leilihet men i buret på 50*80*50 kunne jeg ha 3 rotter, og det holder vel for meg;)

Locked