lukt

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
siva83
Hamstrer mat

lukt

Post by siva83 »

Jeg har 4 gutter, i et ganske stort bur. det er bare et lite problem, de lukter noe sinnsykt, jeg bruker avis men må skifte omtrent hver dag fordi de driter i hele buret. er det mulig å lære de til å gå på do i et hjørne feks? det er litt enklere, de driter oppi senga, oppi maten osv, de er ikke spesielt renslige for å si det slik...
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Påss

Re: lukt

Post by Påss »

siva83 wrote:Jeg har 4 gutter, i et ganske stort bur. det er bare et lite problem, de lukter noe sinnsykt, jeg bruker avis men må skifte omtrent hver dag fordi de driter i hele buret. er det mulig å lære de til å gå på do i et hjørne feks? det er litt enklere, de driter oppi senga, oppi maten osv, de er ikke spesielt renslige for å si det slik...
Jeg har fem gutter, og bruker aviser. Har en liten do nede i det ene hjørnet som brukes til bæsjing, men å tisse gjør de overalt...
Satte bare inn doen (har Yesterdays News i den) og nærmest umiddelbart tok de den i bruk.

Aishi

Post by Aishi »

Vel, jentene mine bæsjer overalt, men som oftest i hjørner, og så roter de rundt i buret sånn at avispapirbitene ligger over bæsjen.. Hindrer faktisk litt lukt også..

Idamb

Post by Idamb »

Har 3 gutter i stort bur og de stinker! bruker YN i bunn og avis i sovehuset, men det stinker uansett. Skal prøve kattesand, håper det hjelper. tror det er hyllene i buret som stinker men :?

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Gutterotter tisser på hverandre,Uansett om de er kastrerte eller ikke(tror det har noe med hvem som er sjefen ;) )
Det var iallefall lukte problemet i mine hannrotters bur(jentene tisser ikke på hverandre ¨så da er det lettere og holde lukta unna :)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Marcus&Conrad

Post by Marcus&Conrad »

Vi bruker sånn strø av "trebiter". Det heter Nickos Beste Strø. Du får kjøpt det på Tropehagen Zoo. Det bør du prøve! Ikke no lukt :thu:

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Kattesand er ikke særlig lurt, det støver mye. Back to nature er ganske bra på lukt. Selv har jeg nå prøvd allspån, eller noe sånt, husker ikke helt navnet, men det er noen mørke små trebiter, og det lukter ikke noe særlig av det..

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

Ja, jeg prøvde kattesand engang, helte oppi burbunnen, stusset et øyeblikk, og tok med meg burbunnen og tømte alt rett i søplebøtta med en gang, det støvet noe SINNSYKT.. *grøss* :?
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Zilver

Post by Zilver »

Holder med Lilo på at back 2 nature funker relativt godt. Hadde sånne sponpellets før, og de funka fjell på lukt, men det og støvde noe helt fjernt. Eneste aberet nå er at jeg må ha et tykt lag aviser i bunnen siden Luna (kikke morskt på Lilo :D ) skyfler alt opp i et hjørne, og river avisene i fillebiter :lol:

siva83
Hamstrer mat

Post by siva83 »

jeg gikk til innkjøp av toalett etter dette innlegget, og første dagen lærte de seg og gå på do der, det er det vel endel som allerede har fått med seg., nå tisser de bare overalt men bæsjer kun i doen sin :thu: , der er det natursrø, og resten i buret er aviser.det er bare to flotte gutter igjen der. :leftrat: :rightrat:
Mai-Tai

*Rottisene mine, Mai-Tai,Mathilda,Klatremus,Lille My, Raymond og Rolf*

Marcus&Conrad

Post by Marcus&Conrad »

--------------------------------------------------------------------------------

Vi bruker sånn strø av "trebiter". Det heter Nickos Beste Strø. Du får kjøpt det på Tropehagen Zoo. Det bør du prøve! Ikke no lukt

Feil strø! Det heter Nickos Beste Alspån.

Mac dyregod
Sofaspiser
Kjønn: Kvinne

Post by Mac dyregod »

jeg er kjempe fornøyd med allspon... Det fungere som bare juling på mine 2 rottiser. ikke noe støv heller...
Et liv uten dyr er ikke noe liv

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Ja, allspon er bra! Det støver ikke, lukter ikke og rottene elsker å grave i det :lol: :P
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Locked