Buret står på gulvet?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Carina

Buret står på gulvet?

Post by Carina »

I leiligheten vår har vi to etager, hvor 2. etage har en utrolig irriterende planløsning. Mye skråtak, kriker og kroker og ikke for stor plass. Der har jeg både rom og stue, og rotteburet kommer til å stå i stuen.

Men buret må stå på gulvet, er dette noe som vil plage rottene? Jeg sitter som regel i en sakkosekk vedsiden av buret til dyrene, og er dermed i samme høyde som rottene. Vil ikke tro at jeg sitter i en veldig truende posisjon? Tror dere det går fint? :?

Har også lest at dere tar med rottene ut på tur? :D Det høres fantastisk koselig ut. Når vet man at det er forsvarlig å ta med rottene sine ut?

Takk for svar :bravo:

Marcus
Betarotte

Post by Marcus »

Vi har buret på gulvet, det har gått fint her ihverfall ;)
Siden Marcus bare hadde vært på dyrebutikken i tre dager og var 6 uker gammel, var han veldig tam, så jeg gikk ute med han på trappa første dagen! Men ellers ville jeg ha ventet i 3- 4 uker ;)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Vær obs på trekk og kulde langs gulvet. Kanskje et tykt teppe under og noe som stenger for evt trekk?
Maria H.

Carina

Post by Carina »

Det var smart :thu: Det fanger opp eventuelt bøss også *Legge på teppe med en gang* :bravo:

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Jeg har et teppe under bur som står direkte på gulvet. Altså bur uten "ben" ;) Det er forsvarlig å ta dem med ut når du fint klarer å holde på dem mens du går rundt i huset, og du vet at de er tamme. At de ikke hopper ut fra armene dine plutselig liksom ;) Men man må uansett være obs på at ute kan det komme skremmende lyder, så best å ta dem med til et rolig sted.. kanskje hagen?
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Carina

Post by Carina »

Tenkte jeg skulle tusle innom en billig butikk her i Oslo og kjøpe noen ekstra håndklær og tepper før guttene kommer om to uker *glede seg* Har skjønt at det kommer til å gå med et håndkle eller to i løpet av de neste årene ;)

Vi bor i en leilighet på Frogner, så hagen er nok desverre bare en drøm enn så lenge, men vi har en veldig koselig veranda. Får starte der, og ta steget ut av døren etter en stund. Bedre å vente litt for lenge mener jeg, er mange skumle lyder i Oslo :roll:

Frognerparken er kanskje ikke helt ideelt de første ukene :bravo:

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Bare pass på at de ikke kan komme seg videre fra verandaen og ut i luften hvis du bor over første etasje. De kan jo plutselig komme seg løs fra deg...

Ja begynn litt og litt så blir de vant til det :thu:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

har buret på et litt stivt teppe som er lett og riste rent, står da på gulvet...lettere å skyve buret frem fra veggen da det står på teppet å....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked