Trenger svar fort!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
h3gzi
Hamstrer mat

Trenger svar fort!

Post by h3gzi »

Jeg bare lurer på 2 ting....

1: Fikk ikke tak i det før jeg dro på ferie, så brukte sånn pellets greier som ikke lukter og smuldrer opp når rottene tisser. Synes dette fungerer, men vil prøve YN. Hvordan oppfører det seg når rottene gjør fra seg??

2: Hadde ei som passet rottene når jeg var på ferie, men de rengjør ikke buret ordentlig, så nå STINKER rottejentene mine piss. Har vasket alt av innhold i buret, men rottene lukter. Leste at noen pleide å bade rottene. Hvordan såpe er vanlig å bruke, og hvordan gjør dere det??
(Rottene bader ikke frivillig)

Håper på raskt svar, siden jeg skal til byen i morgen.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Zilver

Post by Zilver »

Hei på deg.

Siden jeg har en hvit rotte som fort blir møkkete, så bader jeg henne av og til. Ble anbefalt en veldig mild shampo for hvalper og kattunger, og mine blir veldig fine i pelsen av det. Men de hater å bade, så jeg prøver å unngå det så godt jeg kan. Kan kjøpes på dyrebutikken.

Min personlige erfaring er at pelletsene lukter mye mindre enn annet strø, men det støver og desto mer. Har brukt Back 2 Nature nå ei stund, det er vel omtrent det samme som YN, sammenpressa avispapir. Funker helt greit, er mye mer allergivennlig, men lukter litt mer så du må skifte litt oftere.

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Bruker gnagershampo kjøpt på dyrebutikk til mine rotter.
Bader de når de stinker.Blir noen ganger i året det...
Mvh
Elin:o)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Hvis de ikke liker å bade, kan du ta tiden til hjelp og la dem slippe. Når rottene våre av og til stinker p.g.a. luguber eim i buret, hjelper det å skifte på buret og la dem være i fred. Stanken forsvinner av seg selv så fort rottene får et renere miljø og får ta tiden (og tunga) til hjelp. ;) Det eneste jeg har vasket på rottene er halen; enkelte skittenfeldige individer synes et lag av tiss og død hud er et must, noe jeg ikke setter særlig stor pris på.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

ka_trine

hvor ofte?

Post by ka_trine »

hvor ofte rengjør man buret?
:?: æ har hørt 1 -2 ganger i uka...

takk :)

Marcus
Betarotte

Re: hvor ofte?

Post by Marcus »

ka_trine wrote:hvor ofte rengjør man buret?
:?: æ har hørt 1 -2 ganger i uka...

takk :)
Det kommer an på hvor mange rotter du har, men vi har to rotter her og rengjør hver 3. eller 4. dag ;)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Har 3 gamle damer som bor i et svæææært bur så rengjører buret 1 gang i uka...
Mvh
Elin:o)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Gå etter lukten, så kan du aldri ta feil. ;) Vi vasker et enormt bur med (inntil nylig) fem hunnrotter en gang i uken (midlertidig nede i fire nå, skal bli seks), men hvis det lukter spesielt ille før det har gått en hel uke, vasker vi oftere. Forskjellige typer strø kan hjepe på å bli kvitt lukt; vi bruker vanlig avispapir. Det begynner å lukte etter en stund, men det fungerer veldig fint som burstrø og gjør buret lett å renholde. Det er bare å prøve seg frem, så finner du den løsningen som passer best for deg.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Mac dyregod
Sofaspiser
Kjønn: Kvinne

Post by Mac dyregod »

det strøet som smuldrer seg opp, hvis det er miljøstrø, så kast det ut!!!
rottene tåler det stortsett ikke. Selv bruker jeg allspon(ikkespon, men ligner på barkebiter, veldig god på lukt og INGEN støv!) Ang bading ville jeg unngått det så langt jeg kan så ikke de blir syk
Et liv uten dyr er ikke noe liv

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

*Flyttet til bur og burinnredning*

Locked