eg har akkurat kjøpt nytt bur som var brukt i dyrebutikken, men etter eg kjøpte det viste det seg å vere gnagd igjennom i plastbotnen fleire stader. tenkte eg kunne prøve å "tette" plastbotnen med mjuk firkantnetting så dei ikkje skulle få sjansen til å fortsette på hola. men det eg ikkje tenkte på då eg kjøpte firkantnettingen var at det kom til å bli skarpe kantar der er kløpte av på enden. er det noko eg kan bruke for å eventuelt dekke til dei kantane trur de? Hadde jo vore dumt om dei skada seg...
Du kan jo enten dekke til hullene med netting som du sier, men fra utsiden så dyrene ikke skader seg på de skarpe kantene. Eventuelt sette noe over hullene?
Men den beste løsningen jeg kan komme på er å bestille en ny plastbunn. De fleste dyrebutikker kan ordne dette for deg, og det koster ikke all verdens heller. Selvfølgelig kommer det an på hva slags merke det er på buret ditt, og om dyrebutikken i nærheten fører det merke.
Men du får ha lykke til og fortelle oss hvordan det går!
Carina wrote:Du kan jo enten dekke til hullene med netting som du sier, men fra utsiden så dyrene ikke skader seg på de skarpe kantene. Eventuelt sette noe over hullene?
Men den beste løsningen jeg kan komme på er å bestille en ny plastbunn. De fleste dyrebutikker kan ordne dette for deg, og det koster ikke all verdens heller. Selvfølgelig kommer det an på hva slags merke det er på buret ditt, og om dyrebutikken i nærheten fører det merke.
Men du får ha lykke til og fortelle oss hvordan det går!
ja, tenkte på å setje noko over hola, det hadde jo vore lurt inntil eg evt. har fått kjøpt ny botn.
men dersom eg dekker til hola frå utsida, er det da kanskje ein liten fare for at dei "gnager seg forbi" nettingen?
jaja, den tid den sorg. inntil då har eg forhåpentligvis fått kjøpt ny botn takk for tips!!
Vil foreslå at du heller ordner med en ny bunn til det buret. Netting i bunnen er absolutt ikke å foretrekke da det kan skade føttene til englene dine. Som en midlertidig løsning til du får kjøpt ny eller ordnet det, så kan du legge et godt lag avispapir over nettingen. Suger til seg fukt skikkelig så det ikke lekker og mine syns det er superfestlig å rive den fra hverandre..