Nå trenger jeg å høre deres mening!!!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Nova

Nå trenger jeg å høre deres mening!!!

Post by Nova »

Jeg har fått et flott bur av naboen helt gratis, men jeg er usikker ang. målene. Det er et fuglebur som det har vært rotter i tidligere. Det er størst i høyden med avrundet tak, så det er gode muligheter for etasje og klatretau.

Det er 63 cm høyt, men det er kun 40 i bredden og 23 i dybden. Jeg skal få meg to hannrotter på 5 uker. Hvor lenge kan jeg ha de i dette, før jeg må ha større bur?

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

I følge rottekalkulatoren er det kun plass til en rotte i det buret, derfor er det nok lurest å anskaffe et annet bur fortest mulig, slik at rottetassene får masse deilig plass å boltre seg på. 8)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Jeg synes det bare er å begynne letingen etter ordentlig bur med en gang - grunnflaten er for liten. Selv om guttene er små nå vokser de fort, og de trenger plass til å leke og løpe for å utvikle seg. Buret hadde ikke fått mange dagene / ukene hos meg.
Anita

Nova

Post by Nova »

Nei, det var det jeg tenkte! Da skal jeg se meg om etter nytt bur så fort jeg får penger :thu: Dette får duge inntil da! Heldigvis er de små nå når jeg får de, men de vokser jo veldig fort, så jeg får prøve å skaffe et nytt innen et par-tre uker! :)

Nova

Post by Nova »

Ok! Da har jeg allerede fått tak i et til :lol: Jeg kommer til å sveise det fugleburet på toppen av det andre, så da blir det iallefall stort nok. Det andre buret har større bunnflate, så det blir underst. :D

Tonje!
River avispapir

Post by Tonje! »

Så flott at du fikk tak i et nytt! For særlig hanner har behov for god plass på bunnen, ettersom de gjerne ikke klatrer like mye som hunnene.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Nova

Post by Nova »

Jepp, det nye buret mitt er 60 høyt, 40 dypt og 65 bredt :D Det var noe annet enn det første. Dessuten skal jeg sette det buret i mitt første innlegg oppå dette, og da blir det 123 høyt! Det bør være bra for to 5 uker gamle hannrotter :D

Nova

Post by Nova »

Da er buret 111 cm høyt, 65 bredt og 40 dypt! :bravo:

Locked