Jeg har fått et flott bur av naboen helt gratis, men jeg er usikker ang. målene. Det er et fuglebur som det har vært rotter i tidligere. Det er størst i høyden med avrundet tak, så det er gode muligheter for etasje og klatretau.
Det er 63 cm høyt, men det er kun 40 i bredden og 23 i dybden. Jeg skal få meg to hannrotter på 5 uker. Hvor lenge kan jeg ha de i dette, før jeg må ha større bur?
I følge rottekalkulatoren er det kun plass til en rotte i det buret, derfor er det nok lurest å anskaffe et annet bur fortest mulig, slik at rottetassene får masse deilig plass å boltre seg på.
Jeg synes det bare er å begynne letingen etter ordentlig bur med en gang - grunnflaten er for liten. Selv om guttene er små nå vokser de fort, og de trenger plass til å leke og løpe for å utvikle seg. Buret hadde ikke fått mange dagene / ukene hos meg.
Anita
Nei, det var det jeg tenkte! Da skal jeg se meg om etter nytt bur så fort jeg får penger Dette får duge inntil da! Heldigvis er de små nå når jeg får de, men de vokser jo veldig fort, så jeg får prøve å skaffe et nytt innen et par-tre uker!
Ok! Da har jeg allerede fått tak i et til Jeg kommer til å sveise det fugleburet på toppen av det andre, så da blir det iallefall stort nok. Det andre buret har større bunnflate, så det blir underst.
Så flott at du fikk tak i et nytt! For særlig hanner har behov for god plass på bunnen, ettersom de gjerne ikke klatrer like mye som hunnene.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur
Jepp, det nye buret mitt er 60 høyt, 40 dypt og 65 bredt Det var noe annet enn det første. Dessuten skal jeg sette det buret i mitt første innlegg oppå dette, og da blir det 123 høyt! Det bør være bra for to 5 uker gamle hannrotter