Jeg tenkte på og skaffe et kaninbur til de voksne jentene mine
Så det er sprinklene da,,kan rottene komme seg gjennom?
Jeg vil ha et kanin-bur fordi de klatrer aldri!
De bruker mest bunnen(og hvis de vil klatre mer så setter jeg bare på et til bur oppå ) http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... dTypeId=67 det var så fint bur
Hva tror dere? kan de komme seg gjennom sprinklene på det gule/orange buret?
Takk på forhånd
Jeg hadde et kanin/marsvinbur til jentene mine i en uke, det gikk helt fint, nå vet jeg ikke hva sprinkelavstanden er på det buret på finn, men det ser ut som samme sprinkelavstand som på det buret til jentene mine
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3
Hmm det kommer jo litt ann på sprinkelavstanden da.
Men har jo dett de voksne rottene som faktisk har kommet seg igjennom et hull som er like lite som en 20kroning
siri og kerrie har stått sammen i et sånt bur. gjett om siri var motivert for å komme seg ut!! men hun klarte det ikke.
jeg hadde nok bare brukt det til hannrotter over tid.
Jeg hadde, og plutselig en dag var det tomt...Untatt det fete trollet som satt å kikka mistrøstig ut gjennom sprinklene...
Så det ble tatt ut av buissniss, kan brukes til større hannrotter though..
Varierer litt, men det pleier å være opp til 2 cm avstand på dem, og det er meeer enn nok til at en relativt slank frøken (i mitt tilfelle 3) plutselig satt inne på kjøkkenet og delikaterte seg selv med matsmuler... (effektive renholdere vel og merke )
Haha,,prøvde med et degus bur hvor to sprinkler var borte og da hadde de to tynne dratt ut påå ekspedesjon mens maggie(TJUKKA)
Satt helt alene i buret stakkars!
Jepp, har ikke ledd så godt som når jeg så Silver sitte der, med nesa most mellom sprinklene og kikka inn mot kjøkkenet og opp på meg med et helt fortapt blikk som veldig tydelig sa "slipp meg uuuut..bare littegrann...vææærsåsnill...kan du ikke se hvor lyst jeg har på smuler???"
Hehe... Jeg har Cicely og ungene i et kaninbur nå, frem til ungene begynner å komme ut av bolet, da må de få et annet bur.
Cicely klarte å komme ut sprinklene selv i høygravid tilstand, magen bare flata ut, så jeg ville også bare brukt det til stoore hanner.
Ingen fare for at hønemor går utav buret nå, overbeskyttende som hun er, så hun får bare være inni der, til faren for at ungene kommer seg ut blir reell...