leser

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

kelly

Post by kelly »

Nei,jeg kommer til å prøve kattesand til mine ventende rotter.Høy som seng.Da jeg drev med kaniner,så blandet jeg spon og kattesand.Det var et vidunder middel.
Aviser tja ikke hvis det blir en del lukt.
Men føler snart jeg har ventet på rottene i et år,både jeg og ungene gleder oss.
Men takk for mangen gode råd.Så er det bare å spekulere videre i foret.Men tror jeg kommer til å gi dem vanlig gnager for,og lage til rette resten selv.
Litt gammeldags jeg ;)

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

hvis du skal bruke høy så burde du kanskje ha høyet i fryseren et døgn før for å drepe alt av utøy som bor i det, som midd. og midd må man medisinere rottene for å få bort;)

men hvis du har lyst å få den effekten flis har kan du bruke makulert papir, fungerer kjempe fint og rottene elsker å re opp;)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

kelly

Post by kelly »

kikky wrote:hvis du skal bruke høy så burde du kanskje ha høyet i fryseren et døgn før for å drepe alt av utøy som bor i det, som midd. og midd må man medisinere rottene for å få bort;)

men hvis du har lyst å få den effekten flis har kan du bruke makulert papir, fungerer kjempe fint og rottene elsker å re opp;)
Den var ikke dum,det kan jeg ta med fra jobb.

Ehm,høy har vel vert greit i alle år.Har altid brukt høy.Har aldri fått midd på mine dyr i alle årene jeg har hatt dyr.Musene mine elsker høyet og ingen har hatt midd.Og her har det vert over 100 stk.Så at høy er skylden for midd har jeg vanskeligt for å tru.Midd er overalt.På oss i sengen i gardinene på bordet ja over alt.Og om man skal beskytte dyrene mot alt muligt så får man dårligt imunforsvar.
Og høy og gress er jo superviktig for fordøyelsen til gnagerene.

Zakura-chan

Post by Zakura-chan »

Jeg bruker dopapir som reirmateriale til mine hamstere.
Det er jo både mykere enn høy og støvfritt. Flott alternativ til hamstervatt som de kan sette fast fotene i. Hamsterne elsker det. :D

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

kikky wrote:hvis du skal bruke høy så burde du kanskje ha høyet i fryseren et døgn før for å drepe alt av utøy som bor i det, som midd. og midd må man medisinere rottene for å få bort;)
Seiglivet myte, det der. Rotter får midd fra rotter, ikke fra høy.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Ang. høy i buret, så søkte jeg litt på forumet og fant dette innlegget som jeg har sitert fra under:
Roger&Ingrid wrote:Rotter trenger ikke høy; jeg har hørt at noen gnagere (som er herbivore) trenger høy for fordøyelsens skyld, men det er ikke tilfelle med rotter (som er omnivore). Vi bruker ikke høy i buret (hovedsakelig fordi jeg er allergisk), men du kan bruke det som burinnredning. Våre rotter foretrekker avispapir som inventar, fordi det trekker til seg tiss, isolerer godt og er mykt å sove på (virker det som).

Ingrid
Jeg bruker strø av resirkulert papir og rottene for opprevet avispapir der de sover. Funker fint fint. :)

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Heidi wrote:
Seiglivet myte, det der. Rotter får midd fra rotter, ikke fra høy.
nei da så ;)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Locked