Det heter Venzia Mouse, og er "muse-utgaven" av Chinchilla buret venezia. Men det er mindre sprinkel avstand og en handy plast digs som gjør at det ikke spruter strø overalt.
Lurer på om ikke jeg skal skaffe et sånt et. Irriterer meg grønn over sprinkel avstanden på buret jeg har nå. ..
jeg har og hatt veldig lyst på det, har et som ligner men uten den plasten på bunnen, og de spruter strø på gulvet dagen lang. jeg kan ikke tenke meg at rottene vil ha noe problem med mindre sprinkelavstand, og av det jeg kan se er det den eneste forskjellen de vil merke noe til...
Grunnen til at jeg vurderer dette buret frem for veneziaen med større sprinkel avstand, er jo pga de plast dingsene i bunnen. + at den lille sprinkel avstanden gjør buret til et bra Allround bur
Men da kan man vel si at begge veneziane er supre rott bur?
Nurke wrote:Det ser jo greit ut, men jeg lurer på om jenny-hyllene passer hvis sprinkelavstanden blir så smal? eller er jeg dum nå??
Nurke; jeg antar at hvis man klarer å få en ganske vanlig drikkeflaske-tut gjennom sprinklene, så går skruene til jennyhyllene også fint.
(nå har jeg klart å legge målebåndet mitt på et eller annet veldig lurt sted, ellers hadde jeg gitt deg målene på både jennyhyllene, skruene og tuten på drikkeflaskene.. )
Nurke wrote:Det ser jo greit ut, men jeg lurer på om jenny-hyllene passer hvis sprinkelavstanden blir så smal? eller er jeg dum nå??
Nurke; jeg antar at hvis man klarer å få en ganske vanlig drikkeflaske-tut gjennom sprinklene, så går skruene til jennyhyllene også fint.
(nå har jeg klart å legge målebåndet mitt på et eller annet veldig lurt sted, ellers hadde jeg gitt deg målene på både jennyhyllene, skruene og tuten på drikkeflaskene.. )
At jeg ikke tenkte på det da bra noen tenker klart
Et eksklusivt bur med musegitter, dvs trådavstanden er 9 mm, og lysåpningen er 6 mm. Velegnet til degus og mus. Det interessante er at den har en meget høy skuff, 10 cm, i bunn. Bra til sand, strø eller høy. Buret har også 16 cm høy gjennomsiktig crilex kant som beskytter mot at smuss havner utenfor buret. Totalt har altså buret 26 cm høy smussbeskyttelse.