Lukket bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
bentemor

Lukket bur

Post by bentemor »

Lånte en bok på biblioteket i går om tamrotter, der sto det at rotter ikke liker åpne bur og at man helst bør dekke for tre sider dersom man har nettingbur til dem ellers har de lett for å bli nervøse og utrygge :roll:
Det er forøvrig en dansk bok.
Ingen av rottene jeg har hatt før har vært hverken utrygge eller skvetne selv om de har bodd i nettingbur hele livet, så det må da bare være tull :)

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

nei det er ikke tull, jeg bruker et håndkle over den ene siden på alle mine bur og det har hjulpet på nervøse rotter.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg støtter Kikkys observasjon: den ene rotta jeg har som er redd-nervøs liker å ha "vegger og tak" rundt seg. Og flere av rottene har satt stor pris på det når jeg legger en ekstra bur-bunn over toppen av buret, slik at de er bedre dekket når de ligger i den øverste hengekøyen :)

Men det er ikke like viktig for alle rotter :rat:

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Enig jeg også!Har buret i et hjørne og har pledd\håndklær e.l. på taket og ned på sidene.De har jo genene og instingtene til sine ville forfedre og de liker jo å "gjemme" seg vekk i bol.Syns litt synd på rotter som bor i "sterile",nakne bur. :rottehode:

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Når jeg har lagt et hondkle eller et teppe over buret blir det gnagd i stykker med en gang :oops:

Men som regel har man jo buret intill en vegg :)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Gamle håndkle og billige pledd må du regne som forbruksvare på lik linje med strø.De drar biter av teppene inn i buret og forer soveplassene sine med,de liker godt å lage seg bol.De største bitene vasker jeg og legger inn i buret igjen. :D

Post Reply