Hengekøye

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

er det å få tak i i butikker?
finnes ikke frukt tre her.
De gnager på det meste av tre, så det er ikke noe i vegen for at de kan få blomsterpinner, ispinner, gamle sleiver eller en vedski :)
Det er ikke så lett å få kjøpt frukttre-ved i butikken, men noen forretninger har bjerkepinner til koking av pinnekjøtt.

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Post by Dumle »

Ikea har noen geniale "ting" man kan bruke som ala hengekøye. Se under "barn" og oppbevaring ;) Tøy-esker til å henge opp, tøy-kurver og sånne stoff-greier man opprinnelig putter leker på og knyter sammen. Flink til å forklare :lol: Har du en ikea i nærheten er turen verdt :konge:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

jeg er elendig med nål og tråd,så jeg kjøper mine hengekøyer fra nettdyret.no. Sist kjøpte jeg hengekøyer fra en jente som la ut en tråd her fra ilderforumet. De var kjempe fine,men litt dyre bare..

Frøya
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 31 Jul 2008, 20:53
Location: Jæren

Post by Frøya »

Hvor lenge varer da en hengekøye?
Og hvor ofte bør jeg vaske den? Er 1 gang i uka ok som håndask?

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Hvor lenge en hengekøye varierer etter kvalitet, antall rotter og om de er ivrige gnagere. Hos meg behandler de hengekøyene nokså pent, men de sørger for å marinere køyene sikkelig. Jeg pleier å legge et lite håndkle/fille i de mest brukte køyene, som jeg kan bytte hver dag, køyene ett par ganger i uka - avhengig av bruk.

Av hensyn til hygiene og lukt bør hengekøyene kunne maskinvaskes.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg kjører alt rotteutstyret mitt på 95 grader i maskinen. Det som ikke tåler støyten er ikke verdt pengene... (eller arbeidet)

Vi oppdaget nemlig at alt vi vasket i neste vask etter rotteutstyret luktet rotte, da vi vasket på 40 grader :oops: Nå begynner vel maskinen her å bli litt sliten etter et par flyttinger og noen tøybleievasker opp gjennom årene, men jeg tror det har mest med konstruksjonen å gjøre, at det blir noen små lommer med fuktighet som ikke forsvinner rundt dørpakningen.

Frøya
Stjeler mat
Posts: 46
Joined: 31 Jul 2008, 20:53
Location: Jæren

Post by Frøya »

Tåler ilderhengekøyer å bli vasket i 95 grader da?
Vil ikke ha rotte lukt på andre klær,som jeg skal bruke.

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Det kommer an på kvaliteten. Jeg vasker på 60 grader hos meg, og jeg syns det holder hos oss.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Jeg varierer mellom kokvask og 60 grader. Kommer litt an på hvor marinert det er og om jeg har skyllt det først. Når det er sagt må det også nevnes at jeg vasker rotteting separat, ikke sammen med ting som skal brukes til noe annet enn rottene.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Og hvis du vil vaske på 60 grader, men er redd for forurensning av ting som skal vaskes etterpå, kan du kjøre tom maskin på 95 grader mellom rottevask og menneskeklærvask. Det er sånn de gjør det på sykehjem og sånn hvis de vasker æsj og fysj i vaskemaskinen....

Pirats
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 23 Sep 2008, 12:34
Location: Danmark
Contact:

Post by Pirats »

Du kan også kigge på denne side: www.petpile.tk
Der findes et hav af tilbehør og hengekøyer specielt designet til rotter.

Alle produkter kan lægges i blød i rodalon og derefter vaskes ved 40 grader.
http://www.petpile.dk
PetPile
Hengekøyer, huler og senger til dine rotter

Post Reply