Dere som anbefaler venezian!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

kines
Stjeler mat

Post by kines »

Er det noen som har peiling på hva slags forskjell det er på bur i metall og stålbunn?Venezia er i metall,og feks ferplast duetto er i stål.Begge lakkerte tror jeg.Men tåler det ene mer enn det andre???? :roll: :roll:

Elisabeth
Betarotte

Post by Elisabeth »

Altså, ikke for å være pirkete, men stål er et metall... Hva Veneziaen er laget av, vet jeg ikke....
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

kines
Stjeler mat

Post by kines »

Å ja.For det står at venezian har metallbunn,og duettoen har stålbunn,
og da stusset jeg litt,og lurte på hva forskjellene var.Om det ene ruster fortere enn det andre?eller om lakken går fortere av på det ene enn det andre..?Hmm.

SunShine:)
Hamstrer mat

Post by SunShine:) »

Jeg har ikke lest det som hr blitt skrev et før:P Orka ikke lese alt:P

Det eneste jeg ville si var at jeg har vienza bur(eller hvordan man skriver det:P)

Jeg har ikke fått rottene min enda... men jeg er VELDIG fornøyd så langt, men tanke på innredning, str på dørene... ALT :) Annbefaller den(:
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

kines
Stjeler mat

Post by kines »

Å ja.Høres bra ut.Vi har nok bestemt oss for den vi og.Den ser veldig fin og bra ut :) Men fikk som tips,å holde øye med tissehjørner og skifte ofte der,for å forhindre at lakken skal flasse av etterhvert.Vet ikke om du allerede var klar over det jeg??Vi skal nok bruke tepper i bunnen med litt strø over,og da bør det ikke bli særlig vått i bunnen.Jeg vil prøve å lakke over der selv etterhvert hvis det blir nødvendig.Gleder meg sånn til å få rotter.Skal du ha hunner el hanner??Hvor mange.Vi tenkte kanskje 2 el 3 hanner,men er ikke sikker enda :D

Hamstrer mat

Jeg kjøpte den brukt, on lakken i tisse-hjørnene har flasset av veldig! Men jeg har også tatt teppe nederst, så jeg bryr meg ikke så mye om det... eierne som hadde buret før meg sa også at det var sønnen dems som hadde ansvaret for vasking, og at han var ekstremt sløv... så det er sikkert derfor det har flasset av såpass mye! Jeg er sikker på at det går vedig bra med dere så lenge dere vasker jevnlig osv(: Ellers kunne jeg ikke ha drømt om finere bur! Sprinkel avstanden er perfekt, du trenger ikke å tenke på at unger skal klare å komme seg ut, lett å vaske, fine farger som passer inn i rommet.. i motsetning til mange andre bur! Dørene på forsiden er veldig store! jeg får hele overkroppen min inn (er 16 og vanlig str:P) Som gjør det veldig lett å henge opp ting i buret, Om det av en eller annen grunn stulle bli nødvendig å vaske innsiden av buret grundig kommer man seg faktisk inn i buret underifra om du tar ut skuffen:P Og det er dører på sidene. Buret er virkelig vakkert!:D

Jeg skal få 3 gutter^^ Fra kullet til ailani :)

17 år

kines
Stjeler mat

Post by kines »

Ok,ja jeg skal prøve å være flink til det.Tror du det kan ruste etterhvert da??Det funker vel og spraylakkere bunnen selv?Du kunne jo prøvd det,så hadde du fått fiksa det ihvertfall.Ja tror vi velger gutter vi og.De er jo så store og gode :D Jeg har kun hatt hanner før,og de var veldig snille de vi hadde:P Men vi får se.Kunne godt tenkt meg å kjøpt rotter privat jeg og,og ikke i dyrebutikk,da det er lettere å unngå å få en aggressiv rotte.

Hamstrer mat

Har tenkt til å prøve noe sånt ja!:)

Det er veldig lurt å kjøpe privat, ikke bare pga aggresivitet.. men da vet du at du får friske tamme rotter bebiser^^

Rotter fra privat oppdrett har nok litt av en større sjanse for å leve lengere, sunnere liv:) Og det er jo alltid koselig å vite litt om røttene dems osv(:

17 år

kines
Stjeler mat

Post by kines »

Helt enig der :) Må bare prøve å finne noen i nærheten som har et kull da.Det er kanskje ikke like lett..Får sjekke litt rundt omkring.Lykke til med rottekjøp da :rottehode: Gleder meg til å kjøpe alt av utstyr og komme igang.

Post Reply