Hampestrø / hampstrø - bedre enn Yesterday's News?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Hampestrø / hampstrø - bedre enn Yesterday's News?

Post by Eirorinon »

Det er ikke noe om å gjøre at rottene skal ligge oppi avføringa si da :P Jeg bruker strø kun i doet, og da synes jeg det er greit med strø som ikke er behagelig å ligge på :P Har så mange andre plasser de kan sove på, der det er mykt og godt :) Akkurat skifta fra bøkeflis til YN :) Skal prøve det, og se om det har noen innvirkning på luftveiene til de små.

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Hampestrø / hampstrø - bedre enn Yesterday's News?

Post by Vitania »

Gittiamo wrote:Hampstrø. Ingen over og ingen ved siden av!! YN synes jeg bare var ræl og håpløst. De bare dytta det vekk og dreit rett på burbunnen i stedet. Så jeg måtte tape fast aviser i dohjørnet for YN ble jo bare dytta unna. Hampstrø ligger og rottene ligger oppi dette og sover også. De lå aldri på YN og sov.
Jeg bruker selv YN, men jeg har fleece i bunnen og YN i doene. Jeg tror at om jeg hadde brukt strø i hele buret hadde jeg også brukt hampstrø eller annet strø som er finere.
Pellets er nok hardt å gå og sove på, men i doene går de ikke så grådig mye og de sover aldri der. Desuten synes jeg YN fjerner mer lukt en noe annet jeg har prøvd. (:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Hampestrø / hampstrø - bedre enn Yesterday's News?

Post by Gittiamo »

Hehe det er ikke om å gjøre for meg å la rottene ligge i strøet altså. Men de får lov å ligge akkurat der de vil :rofl: de har flere soveplasser av diverse slag.

Jeg har et Jennybur, der halve bunnen er med strø (og andre halve med diverse hus ol). De bruker da det ene hjørnet som do. Har også en hjørnedo lengre oppe i buret. De dytta ut YN både fra dokroken nede og dohjørnet oppe. Hampen lar de ligge. Er også så mye enklere for meg å bruke en kattesandspade daglig og pelle ut "rosiner" fra buret. Virker som de liker hampen mye bedre også. Og siden jeg har liten leilighet, så slipper jeg å våkne om natta når de skuffer unna YN :rofl:

Post Reply