Det var litt lite bur, ja. Alt for lite egentlig. Jeg synes ikke det er nok til en rotte en gang. Spør mamman din om å få en til, de skal jo være minst to stk.
Hvordan har det gått forresten?
Ga moren din etter?
Min mening er at buret ser passe ut for en og to rotter, så lenge de får lov til å leke utenfor buret daglig og utfolde seg litt! Du kan jo å gi de aktiviteter inne i buret om tiden ikke stekker til som å gjemme godbiter innpakket i papir ol...bare å passe på at de ikke kjeder seg det!! Ser ut som om du har plass til å kunne henge opp diversse å. Som henge bro (lager etasjer), kokosnøtt.....Reiseburet jeg har er mye mindre enn det du har avbildet....skal jo ha plass til å ha med buret, det er jo hele vitsen med reisebur! Bakteset i en bil har ikke all verden med plass da man han med annen bagasje å!! Fant å ut at rottene mine foretrakk det lille buret fremfor det store å...(måtte skille de noen dager, for hun ene hadde et sår som måtte få gro..) joda, den ene rotta gikk fra det store buret og inn i det lille og la seg til rette, frivillig! Og siden du kun skal ha en rotte må du å sette av enda mere tid til den for den vil se på deg som flokken! Kose med den, bade den, ha den på pulten om du sitter og leser ol...ha den inni genseren mens du vasker handler mat.....skal nok gå veldig fint!
Kan ikke si meg enig i det med tanken på at buret der ser mere egnet ut til 1 undelat... ikke en til to roter, de er uansett større en en undelat. Greit nok at du har den/de mye ute, men alikevel er det for lite, de skal bo inni der utenom de tidene de er ute også. f.eks når han/hun er på jobb/skole/besøk etc... Reisebur derrimot, da skal jeg være enig med størrelsen
kikky wrote:hatt en slik mor jeg også men når jeg la frem for henne hvor galt det var å ha en rotte aleine, ga ho etter ho har til og med sin "egen" rotte
Du er ikke alene, Kikky! Jeg måtte kjefte mamma ut før at hun faktisk godtok at jeg fikk kjøpe mer enn én. Og de jeg har nå, er verdens beste venninner. Av en eller annen grunn, er det alltid halen folk ikke liker. Hva er liksom så galt med den?
Min datter har en haleløs rotte.
Vi har akkurat overtatt henne og kjenner henne derfor ikke så veldig godt enda. Hun er likevel mer "rottete" enn jeg hadde trodd. ( jeg er også veldig svak for rottehalen.)
Julie