Yesterday's News?
Moderator: Moderatorer
Bytte till Yesterdays News för bara någon dag sedan och har haft problem med att jag provade spon först (sån't som skulle vara beräknat på gnagare). Men min ena råtta som nös hela tiden fortsätter bara att nysa. Hur många dagar med det för mig nya YN skall jag vänta innan jag ser skilnad? Kan helt vanliga dammpartiklar (støv) i luften om man dammsuger / har det dammigt orsaka samma skada som spon gör?
Det låter så jobbigt när den ena nyser hela tiden.
Klemmer
Det låter så jobbigt när den ena nyser hela tiden.
Klemmer
Nej har inte hunnit gå till veterinären (dyrlegen) än. Viggo som han heter (han med svart fläck på ryggen) nyser fortfarande. Och vi har damsugit hela lägenheten och skall kolla upp hur det går om en eller två dagar till. Om Viggo nyser fortfarande då skall jag se om jag kan komma iväg till veterinären med honom. Det blir väll lite dyrt tror jag?
Klemmer
PS: Borde inte ordet råtta tas bort helt och hållet från spån-påsen och kanske borde det också stå en varningstext om LVI för råttor på den??
Klemmer
PS: Borde inte ordet råtta tas bort helt och hållet från spån-påsen och kanske borde det också stå en varningstext om LVI för råttor på den??
Ja, du må nok til dyrlegen med han. Reknar med det er luftvegsinfeksjon han har fått, og det går ikkje over av seg sjølv. :ost:Viggo+Axel wrote:Nej har inte hunnit gå till veterinären (dyrlegen) än. Viggo som han heter (han med svart fläck på ryggen) nyser fortfarande. Och vi har damsugit hela lägenheten och skall kolla upp hur det går om en eller två dagar till. Om Viggo nyser fortfarande då skall jag se om jag kan komma iväg till veterinären med honom. Det blir väll lite dyrt tror jag?
Efter att ha dammsugit lägenheten och bytt YN en gång till nyser råttan mindre och verkar bli bättre och bättre. Kanske lyckas vi rädda honom ändå. Ingen gillar ju att gå till läkaren. Hehe. Men jag skall naturligtvis ha honom under kontroll ett par dagar till och se om jag kan bara ringa och få recept på medicin istället för att gå med honom till vetrinär. Ibland måste man lita på sin egen diagnos tror jag??
Klemmer
Klemmer
Har også rotte som nyser
har tenkt å bytte til YN idag, og håper hun nyser mindre da. Men kan man bare ringe dyrlegen å få resept? Så slipper jeg regninga hos dem?
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden
Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden
Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de
-
- Gammelrotte
Det greieste er vel å ta en tur innom, det er ikke sikkert de vil skrive ut resept uten å ha sett på rotten først. Hvis rotten har vært inne nylig for samme problem, kan det være de godtar muntlig beskjed om at rotten ikke har blitt bedre, men de skal uansett ha betalt for medisinen/resepten. 

Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com