Hm...hvis det stemmer at det er Imazo, rykker det litt i boikottmuskelen og i prinsippnerven for min del.Er Tropeimporten A/S = Imazo, eller er det et underbruk som bare selger til Norge, ev bare har utstyr?

Moderator: Moderatorer
Hm...hvis det stemmer at det er Imazo, rykker det litt i boikottmuskelen og i prinsippnerven for min del.Er Tropeimporten A/S = Imazo, eller er det et underbruk som bare selger til Norge, ev bare har utstyr?
Ikke noe som har med bur å gjøre, men det var Imazo som leverte rottene fra Sverige som hadde SDA-virus rundt sist årskifte. Tropehagen-kjeden bestemte seg for å la være å ta inn rotter fra Imazo etter at det ble kjent, men ting tyder på at firmaet ikke bare leverer rotter fra svensk masseoppdrett igjen, men at de også bygger opp aktiviteten. Vi var innom en dyrebutikk (ikke Tropehagen) for noen måneder siden og spurte litt; svaret vi fikk var at de importerte fra Imazo og at de kun fikk inn hannrotter. Det fikk meg til å tenke i de baner at de beholder alle hunner i en periode for å ha nok avlsdyr. En digresjon bort fra temaet, men dog.Hmm, hva er det jeg ikke vet om dette importøren?
jeg vet forresten at de tar ekstra betalt for jenter, så avlsteorien stemmer nok desverre.
Hmm....Du sier noe der...Sist jeg var inne på tropehagen i tromsø så hadde de bare hann rotter inne. Spurte etter hunn rotter,men de sa at det kun kom gutterotter når de bestillte....Uff....Roger&Ingrid wrote:Tropehagen-kjeden bestemte seg for å la være å ta inn rotter fra Imazo etter at det ble kjent, men ting tyder på at firmaet ikke bare leverer rotter fra svensk masseoppdrett igjen, men at de også bygger opp aktiviteten. Vi var innom en dyrebutikk (ikke Tropehagen) for noen måneder siden og spurte litt; svaret vi fikk var at de importerte fra Imazo og at de kun fikk inn hannrotter. Det fikk meg til å tenke i de baner at de beholder alle hunner i en periode for å ha nok avlsdyr. En digresjon bort fra temaet, men dog.Hmm, hva er det jeg ikke vet om dette importøren?