Hva kan jeg male tingene i rotteburet med?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Locked
Anne-Lise

Hva kan jeg male tingene i rotteburet med?

Post by Anne-Lise »

Jeg skal ha inn en Pringels boks, og vil da ikke at det skal se ut som en pringels boks. Kan jeg male den? MEd hva? Hobbymaling? Akrylmaling?

Og hva kan jeg smøre på plater som jeg bruker til etasjer for at det ikke skal trekke inn tiss der?

Driver å bygger bur nå!! :P

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

hei....Jeg har brukt en type vannmaling når jeg har malt husene og lekene til rottene mine..Ikke sånn vanerlig vann malig men rennende og flytende nesten som akvarell..husker ikke hva det heter..

for å lakkere etasjen kan du bruke noe Vann basert lakk eller hva det enn kalles...

Lykke til...

Anne-Lise

Post by Anne-Lise »

Og det tåler rottene å eventuelt gnage på?

Vannmaling? Var den flytende før du brukte den da, eller blandet du den med vann?

Akryl maling, hobbymaling, Goach maling (vet ikke om det er sånn det skrives), eller...?

Vil jo ikke at rottene blir syke om de begynner å gnage på ting! :lol:

Jorunn
Klatrer på møblene
Posts: 566
Joined: 12 Feb 2004, 18:17
Location: Oslo
Contact:

Post by Jorunn »

Bruk en giftfri maling...spør i en farvehandel :P

kriztin

Post by kriztin »

Jeg har beiset husene og plankene til rottene mine med klarlakk som kan brukes både ute og inne. Fordelen er at, såklart, de blir enklere å rengjøre, men også at de ikke spiser opp husene sine. De ganger kun på trebiter som ikke er blitt behandlet. Kjøkkenskapet vitner om det.

Kristin

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Malingen jeg bruker er ikke giftig.da hadde jeg ikke brukt den.husker desverre ikke hva den malingen het... :?

Ixnay

Post by Ixnay »

Noen som vet hva en spraylakk ikke må inneholde for å være brukbar? jeg har en her som ikke har gift-merke, og inneholder ikke CFC. er det noe mer jeg må ta hensyn til?

Locked