Problemer med skapbur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Problemer med skapbur

Post by Dumle »

Jeg har, som emne sier, et skapbur.. Altså lagd et skap om til bur.. :geek: Jeg liker det veldig godt. Stor, fin plass med mange muligheter for innredning, utforskning og utfordringer.. Og god plass til å få rotet skikkelig for guttene. Det er hvitt, men lakkert, har grønne sånne "balkong-tepper" i alle bunner, klatre"stativ" (miniutgave av kattekloremøbel som jeg lagde) og fire stor etasjer og 3 halvetasjer. Sideveggene og deler av taket er skåret ut og ordnet med minknetting, dørene er av glass. Problemet er at DET STINKER! I den ene "lukkede" sovedelen er det papirstrimler, og av dette lukter det ikke særlig. Bunnmattene lukter ikke spesielt mye, og jeg klarer ikke helt å finne ut hvor den helsikes stramme lukta kommer ifra.. Tilogmed nyvasket stinker det... Noen med noe som helst erfaring som kan tenkes seg til noe som kan hjelpe?
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Re: Problemer med skapbur

Post by Tellus »

Hmm, er buret laget av tre? Isåfall tror jeg det er dette som lukter. En gang hadde rottene mine en gammel treleke som hus, og etter hvert trakk tisset seg inn i den, og jeg måtte kaste den.

K Salas
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 07 Dec 2008, 01:53
Location: Oslo
Contact:

Re: Problemer med skapbur

Post by K Salas »

Hvis platene bare er lakkert oppå, kan det være små sprekker i skjøtene der tiss kan trenge inn i kortendene på platene, det kan være derfor det lukter. Silikon i alle skjøter ville hjulpet, men ikke nå når lukta først har satt seg.
Charlie, Dita, Ilsa og Perleprinsen Valemon Høstlykke

Rottene mine, Rotteslottet
Hengekøyer jeg selger, Rottetopia
Museoppdrettet mitt, Mustopia

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Re: Problemer med skapbur

Post by Dumle »

æsj, det tenkte jeg ikke på... men silikon er jo noe de vil gnage på?
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

K Salas
Stjeler mat
Posts: 74
Joined: 07 Dec 2008, 01:53
Location: Oslo
Contact:

Re: Problemer med skapbur

Post by K Salas »

Giftfri akvariesilikon er løsningen, det er mange som bruker det i skjøtene på trebur har jeg lest. Det tar en stund før det er helt tørt, og man trenger jo ikke ta på så mye at rottene lett får fatt i en ende. Zalovann på fingrene når man gnir silikon ned i sprekkene gjør at silikonen ikke klisser og at overflaten blir glatt og fin.
Charlie, Dita, Ilsa og Perleprinsen Valemon Høstlykke

Rottene mine, Rotteslottet
Hengekøyer jeg selger, Rottetopia
Museoppdrettet mitt, Mustopia

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

Re: Problemer med skapbur

Post by Dumle »

Men det er jo for seint å gjøre nå ettersom lukta allerede har trekt seg inn... :? Hm, da får jeg tenke litt og finne på noe lurt.
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Problemer med skapbur

Post by tantepose »

Levere det inn til billakkering! :afro:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply