Jeg har ferplast joker!

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Jeg har ferplast joker!

Post by Ida »

I dag kom det ENDELIG! :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
Har ventet lenge lenge på mitt nye bur nå. Ble raskt ganske lei av det gamle, et ferplast brio. Teit med skrått tak uten sprinker, umulig å utnytte plassen der oppe. Dessuten stakk det håpløse taket veldig mye ut alle kanter, så det gikk ikke an å få det helt inntil veggen.
Så nå, etter ca 1 time med montering så står det opp. Rottene virker fornøyde, og jeg er veldig fornøyd selv om det var veldig vanskelig å sette det sammen. De kunne brukt samme opplegget som med f.eks jolly og brio burene med de listene på sidene. Også fikk jeg endelig hengt opp sputniken min!
Lovte meg selv veldig fort at det blir lenge til jeg skal ta det fra hverandre igjen :roll:

Image

Er ikke det beste bildet, men dere ser hva det skal forestille + litt rot, buret til Belle på toppen, terrariet, akvariet og min navlebeskuende kunst.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Stine »

Stilig bur :thu:

Men hvordan er det luken er? Et det bare en stor luke helt nederst eller?
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by lille lakris »

jeg ønsker meg det buret! så den på burguiden til Tonje.

er det noen som kan oversette 250 euro til norske kroner?
hvor dyr er frakten? få høre alt! vil ha sånn...
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Itchigo »

Jeg vil ha.... Sparer til nytt bur, men det går sakte, er også lei av det dumme taket på buret mitt (brio) + at det er ganske slitt og rustent. Er bunnen tett sånn at strø ikke faller ut?
Aurora

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Tifa »

lille lakris wrote:jeg ønsker meg det buret! så den på burguiden til Tonje.

er det noen som kan oversette 250 euro til norske kroner?
hvor dyr er frakten? få høre alt! vil ha sånn...
https://www.dnbnor.no/portal/biztools/v ... ator.jhtml
Rotteløs :trist:

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Ida »

Det er to store luker foran. Er ikke to små på sidene som på mitt gamle, men de ble aldri brukt uansett.
Fikk bestilt det gjennom butikken jeg jobber, det koster ca 4000 kr. Litt stiv pris, men synes det var verdt det. Sprinklene er forresten glatte, ikke ruglete som de er på brio. Enklere å holde rene.
En ting som er dumt er at det er ei rist som ligger oppå skuffa. Hvis man tar bort den så blir det et lite mellomrom der. Om rottene er kreative nok så har jeg en mistanke om at de kan komme seg ut der. Så jeg tenkte å finne meg noe hardplast som jeg kan feste foran, så slipper jeg den teite rista.

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Tonje! »

lille lakris wrote:jeg ønsker meg det buret! så den på burguiden til Tonje.

er det noen som kan oversette 250 euro til norske kroner?
hvor dyr er frakten? få høre alt! vil ha sånn...
Wohoo! Image

Jeg pleier forresten å bruke denne valutakalkulatoren, den er grei og fin: http://www.finn.no/finn/travel/info/currency
Akkurat nå er 250 euro 2112,47 norske kroner.

Ida wrote:En ting som er dumt er at det er ei rist som ligger oppå skuffa. Hvis man tar bort den så blir det et lite mellomrom der. Om rottene er kreative nok så har jeg en mistanke om at de kan komme seg ut der. Så jeg tenkte å finne meg noe hardplast som jeg kan feste foran, så slipper jeg den teite rista.
Takk for at du sa ifra om dette! Spurte om akkurat det i forrige Ferplast Joker-tråd, men da var det jo ingen som hadde erfaring med buret. Da skal jeg få skrevet om det i burguiden, slik at folk er OBS på det.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Ida »

Ja det må du bare gjøre Tonje :) Bør også få med at det vil være vanskelig å bruke strø i det, siden kantene er ganske lave. Aviser fungerer kjempebra!

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Tonje! »

Ida wrote:Ja det må du bare gjøre Tonje :) Bør også få med at det vil være vanskelig å bruke strø i det, siden kantene er ganske lave. Aviser fungerer kjempebra!
Det var godt du sa, for så langt tenkte jeg ikke selv :lol: Du tror ikke at de tunge strøtypene vil fungere heller, som f.eks. Yesterday's News? Er åpningen såpass stor at også voksne hannrotter av gjennomsnittlig størrelse kan klare å skvise seg ut?

Hvor var det du bestilte fra igjen?

PS: Ferplast Brio har altså ruglene gittere som skitten fester seg lettere i.. Har Jolly også det? Hva med Mito? Hehe, nå spør jeg fælt her :P
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Ida »

Nei åpningen er ikke så stor. Er vel mer som åpningen i furet tower burene f.eks. Tenker mer på om de herjer såpass at de får skyvd ut skuffa og vips så er det et hull rett ned til gulvet. Det er nemmelig ikke noe under skuffa, på brio er det jo ei metallskuffe som det skal litt til for å få ut.. Her er det bare gitter oppå og skuffe under.

Tror ikke Jolly har ruglesprinker nei. Er vel bare Brio som jeg husker har det. Bestile det gjennom tropehagen :) Er vel ikke noe som tas inn til normalt.

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Tonje! »

Ida wrote:Nei åpningen er ikke så stor. Er vel mer som åpningen i furet tower burene f.eks. Tenker mer på om de herjer såpass at de får skyvd ut skuffa og vips så er det et hull rett ned til gulvet. Det er nemmelig ikke noe under skuffa, på brio er det jo ei metallskuffe som det skal litt til for å få ut.. Her er det bare gitter oppå og skuffe under.

Tror ikke Jolly har ruglesprinker nei. Er vel bare Brio som jeg husker har det. Bestile det gjennom tropehagen :) Er vel ikke noe som tas inn til normalt.
Hvilken åpning i Furet Tower? :hm: :oops:

Og takk for svar!! :D
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Ida »

Beklager, dårlig formulert. Sprinkelavstanden mente jeg såklart. Lang dag på jobb i dag, skylder på det :roll:

Bare hyggelig ;)

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by lille lakris »

ida, bestilte du gjennom jobben?
jeg har funnet en butikk i moss som kan bestille, buret kommer på rett under 3000 spenn. det blir noe lignende fra utlandet med frakt og greier.
minusene jeg har notert meg da er er at det er rømningsfare når man tar vekk det teite gitteret, og at buret er et spetakkel å sette opp. riktig?
ellers da, er finishen og kvaliteten like god som den ser ut til på bildet?
ligner på essegi venezia. ser pent ut. jeg har finmålt og det ser ut til at en joker akkurat IKKE går i mellomrommet mellom veggen og kjøleskapet. hmmm.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Ida »

Bestilte det gjennom jobben ja. Leveringstid på 2 mnd var det vel. Er visst bestillingsvare, så ikke noe vi tar inn og har stående i butikken.
Om du får det for 3000 kr så er det billig! Da må du bare kjøre på :thu:

Minusene er som du allerede har merket deg:
- Fare for utbryting om de får opp skuffa, men jeg har teipa fast skuffa med gaffa, går sikkert an å fikse en annen måte å sikre den på. Eller så går det jo an å legge aviser oppå gitteret. Tror jeg skal teste hvordan det fungerer ved neste burskift.
- Lav kant så blir nok mye søl om du skal bruke strø. Aviser fungerer fint, har ikke falt ut noe enda.
- Et sant strev å sette det opp. Greit å være 2-3 stk med en solid dose iQ for å gjøre det.

Sto mellom dette og essegi venezia mouse hos meg. Hadde egentlig bestemt meg for venezia, men ble jo så gira når joker kom at jeg bare måtte bestille. Men tror nok venezia blir det neste. Deilig DYP skuffe som man kan fylle med strø uten at det ryr ut.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Jeg har ferplast joker!

Post by Larm »

Jeg er veldig opptatt av at det må være en dyp bunn slik at jeg kan bruke strø.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply