Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by sessan »

Kjenner at jeg er sint sint SINT !!!!!!

Rottene har fullstendig ødelagt gardinen min som henger bak buret !! Jeg har nå holdt på i en evighet med å få dradd den ut giennom gitteret igjen .... :evil: Dumme dritt rotter _!!! Og voksduken som jeg har hengt bak buret for å beskytte den stakkar gardinen, er HELT ØDELAGT den også ...... jeg må ha ny garding og ny voksduk, og penger vokser ikke på trær ....Har prøvd å stoppe dem tidligere også, og hatt noen småhull i gardinen, ,men dette er virkelig ille - DE kjempehullene !!! Hele gardinen er ødelagt ... det ser bare helt forjæ***** ut .... :evil:

Hvorfor kan ikke disse dyrene holde hendene på INNSIDEN av gitteret?? Ikke ta knekken på inventaret mitt :( har prøvd å stenge til så de ikke får gjort det . men i natt har de virkelig stått på ......halve gardinen inne i buret, og masse plast fra voksduken over alt _!!!!!!!!

Sukk, er oppgitt og sinna ... vil jo at det skal se ordentlig ut her .... ikke at folk skal se at rottene tar knekken på huset mitt .... da får virkelig ordene "rotter er skadedyr" bein å gå på .....
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Atyla »

de liker å lage bol vet du.. ikke noe å bli sint på. trur ikke de prøvde å ødelegge for å være slem:P
har opplevd det der selv-med en hamster. og der sto gardina 10cm fra buret...

har de nok å holde på med inni buret da? jeg hadde prøvd å legge inn en avis de kunne ødelagt om natten, da hadde de hatt nok å holde på med.

første gang jeg fikk meg rotte så ville jeg ha henne vedsiden av sengen.... noe som resulterte i at hun hadde dratt inn hele håret mitt i buret... jeg har hår til rompa.... så det var noe driiit... satt godt fast:P men fikk meg ut uten å måtte klippe. hehe

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Tiannina »

Det hjelper ikke å bli sint :P Jeg har satt buret et stykke unna gardinene,
og har enten fleeceteppe deres eller avissider som er teipet sammen bak og rundt buret.
Mine har mye å gjøre inne i buret, så nå drar de ikke en gang inn fleeceteppet :)

Å gi dem avis om natten er en god ide, det fungerte på de rottene jeg hadde før :)
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by heidiii »

Som de andre sier kan vi ikke bli sint på rottene for at de følger instinktene deres - bygge bol og gnage - selv om det er irriterende for oss. Det er tross alt vi som har tatt dem inn i våre hjem.

Det hjelper å sette buret et stykke vekk fra vegger, gardiner osv. Jo større sprinkelavstand, dess større mellomrom trenger du mellom buret og vegg/møbler/gardiner etc. Kanskje du ikke bør ha/trenger en gardin akkurat der rottene er heller?

Ødelegger de når de er utenfor buret kan du forsøke diverse teknikker for å trene dette bort :les:

Ei venninne av meg snakket akkurat om at en ikke kan være så knyttet til tingene sine når en har innekaniner, og sånn er det vel med rotter også. Vi må regne med litt ødeleggelse :smack:

Nikita
Sover i do
Posts: 227
Joined: 30 Aug 2009, 10:39
Location: Oslo, Brattlikollen
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Nikita »

Jeg har og samme "problemet". Så derfor har jeg billige gardiner som ikke plager meg om blir ødelgt. Jeg vil jo og at det skal se fint ut her, men folk som kommer på besøk vet jeg har mange rotter, og det er jo ikke noe å si på at de er jo gnagere.

Mitt tips er:
Kjøp billige gardiner som ser fine ut, og kjøp heller flere billige enn en dyr :)
Lykke til :)
Janicke Holth

Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara :)

R.I.P Texas <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by wollf »

kjøp sånn anti bite spray. funker supert her

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Itchigo »

Jeg syns man kan bli litt sint da... Sånn som når de DREPER ipod høretelefonene og laderen min!!!!!! :evil: Og Lulla ødelegger alt av sengelaken så jeg får ikke lov å bruke andre en de som allerede er herpa :roll:

Den beste ideen er nok å flytte buret eller flytte gardinene :)
Aurora

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Atyla »

det er lov å bli sint her inne da=) sålenge man ikke lar det gå utover rottene=)

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Stine »

Mien har ødelagt minst 4 sett øretelefoner og ganger i stykker alt som er av sengetøy og laken. Derfor er det eneste som er på rommet mitt en seng og et skap, untatt burene :) Ser jo veldig tomt og bart ut, men alt for rottene ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Itchigo »

Atyla wrote:det er lov å bli sint her inne da=) sålenge man ikke lar det gå utover rottene=)
:D Ja, få ut sinne her :)
Aurora

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by wollf »

hm.. trodde jeg skrev noe i stad jeg.

men jeg tabbet meg ut i dag pga de små. nettet mitt har vært treigt og jeg har klaget mange ganger, til slutt fikk jeg nytt modem, men det funket fremdeles ikke. da jeg kom hjem på onsdag var nettet helt dødt. og jeg ringte og var sinna og kjeftet. i dag kom det en mann og skulle se på internettet vårt. han målte noe greier og så gikk han inn på rotterommet. der kom han ut med en ledningstup. rottene hadde gnagd den av. tror du jeg var flau? jeg viste ikke at den gikk inn dit engang:P

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Atyla »

ooh shiiiit. hehe

Nikita
Sover i do
Posts: 227
Joined: 30 Aug 2009, 10:39
Location: Oslo, Brattlikollen
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Nikita »

Kjøpte meg nytt surround anlegg til 5500,- jeg for noen mnd siden. Har ikke brukt det på noen mnd nå fordi en etter en høytaler sluttet å virke. Har nå plukket ledningsstumper i hele leiligheten. hehe. Er sinna jeg og, men jeg har jo valgt dette selv da. hehe.
Janicke Holth

Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara :)

R.I.P Texas <3

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Ida »

Huff rottene mine har ødelagt en del de også. Bruker alltid å slenge noe klær i ei kurv vedsiden av buret deres, og er alltid nøye med at de ligger såpass langt unna så de ikke skal få tak i noe. Men så har jeg foreldre som ikke tenker på slikt og slenger klærne inntil buret. Så det er mange ganger jeg har funner mine fineste kjoler, gensere og bukser makulert og ordnet til bol inni buret. I slike øyeblikk så lurer jeg fælt på hvorfor jeg har rotter i hus, men så fort jeg ser de store, runde, uskyldige øynene deres så skjønner jeg hvorfor :)

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Grrrrrr - de ødelegger jo alt jo !

Post by Rottefluffen »

er så glad :D det eneste kim har ødelagt er et ullteppe han ligger under hele tiden :lol: plutselig stakk han hue ut av ett lite hull :geek: :mrgreen: har jo tenkt til å ha flere rotter etter ham så jeg forventer ikke like mye respekt ovenfor møblemang :akt:
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

Post Reply