Bra nettbutikker?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

iselinfl
Omegarotte
Posts: 132
Joined: 14 Dec 2009, 20:49
Location: Oslo

Re: Bra nettbutikker?

Post by iselinfl »

Det er jo en del penger som kan bli mistet, er værdt og hoppe i det :) Selv om det kan være briter med nestetippen i været :P

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Bra nettbutikker?

Post by lucas »

Når man handler på ratware house, hvordan er det da med frakt , toll og moms ?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bra nettbutikker?

Post by wollf »

er noe med om det er over 2 kg eller 200 kr. ikke sikker så er det toll på det. og det er ca 150 kr eller no. er ikke så god på slikt, tar det som det kommer jeg

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Re: Bra nettbutikker?

Post by heidiii »

Du slipper moms og avgift om du handler for under 200,- (ekskludert porto). For summer over 200,- betaler du moms (25% av kjøpesum inkl. porto) samt en avgift på ca 200,-.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Bra nettbutikker?

Post by lucas »

Okei. Da får jeg handle for under 200 ihvertfall..

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Bra nettbutikker?

Post by lucas »

Det vil si at jeg kan handle for 190 kr. Og få en porto på 80? Man trenger ikke tolle av det da så lenge kjøpesummen er under 200 ?

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Bra nettbutikker?

Post by BlackNenne »

Det virker som om det er litt tilfeldig med tollen. Har måttet betale toll når jeg har handlet for 150 kr, men har samtidig sluppet å betale toll på varer til 500 kr enkelte ganger. Så de har ikke helt kontroll virker det som.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Bra nettbutikker?

Post by lucas »

Ok... Men noen som vet om det tollavgiften blir bestemt utifra valutakursen når varene kommer til norge eller når jeg kjøper de? :hm:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Bra nettbutikker?

Post by renya »

http://www.200kr.no
Der står det mykje.

Tollen går etter sine eigne satsar, hugsar ikkje i farten kor ofte dei oppdaterar, og -meiner- at dei går etter dagen den kom til landet? Litt usikker...
http://www.200kr.no/valutakurser/
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Bra nettbutikker?

Post by BlackNenne »

For den som måtte lure på hvordan det har gått med den forsvunnede pakken min:
Har fortsatt ikke fått tak i equinecaninefeline. Har prøvd å ringe de, men nummeret er ikke i bruk. Googlet de litt og fant et annet nummer, men det er heller ikke i bruk. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Ser de har en postadresse, så jeg tenkte jeg skulle sette meg ned og skrive et brev og håpe det kommer frem. Da jeg googlet dem, så fant jeg en annen postadresse enn den de har på kontaktinformasjonen på siden sin, så jeg tror jeg safer ved å skrive et brev til hver av adressene. Nå er jeg passe forbannet. :evil: ....og oppgitt. :(

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Bra nettbutikker?

Post by wollf »

acrorats må jeg bare få anbefale nok en gang. jule som driver den har vist meg en vanvittig flott service

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Bra nettbutikker?

Post by lucas »

Jeg bestilte 24/2 fra ratwarehouse. På bbestillingen min står det "unconfirmed" hva betyr det? :geek: Også hvor lang tid tar det ca? valgte flytransport...

iselinfl
Omegarotte
Posts: 132
Joined: 14 Dec 2009, 20:49
Location: Oslo

Re: Bra nettbutikker?

Post by iselinfl »

Jeg må bare si at equinefelinecanine bør dere holde dere unna.. Dem bryter kjøpslover, garantier og det er ikke mulig og få tak i dem uansett hva du prøver. Du er heldig om du får svar på mail. Du får somregel det du bestiller. Men jo mer du bestiller, jo lenger tid tar det og tilslutt så ender du med å ikke få noe som helst i det hele tatt og ingen ting i andre enden som kan hjelpe deg.

Jeg var positiv til dem i starten selv, men det viste seg å være ganske dumt av meg. ødelagte pakker og ting som ikke kommer. Og aldri noen svar. Akkurat som fletre av oss.

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: Bra nettbutikker?

Post by Rottefluffen »

ja jeg venten mange månder på et furet tower. vi ringte dem å de tokk faktisk tele fonen men alikevel blei pakka sent fram og tilbake fra norge 2 ganger :-x blei nesten gal jeg :evil:
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Bra nettbutikker?

Post by BlackNenne »

iselinfl wrote:Jeg må bare si at equinefelinecanine bør dere holde dere unna.. Dem bryter kjøpslover, garantier og det er ikke mulig og få tak i dem uansett hva du prøver. Du er heldig om du får svar på mail. Du får somregel det du bestiller. Men jo mer du bestiller, jo lenger tid tar det og tilslutt så ender du med å ikke få noe som helst i det hele tatt og ingen ting i andre enden som kan hjelpe deg.

Jeg var positiv til dem i starten selv, men det viste seg å være ganske dumt av meg. ødelagte pakker og ting som ikke kommer. Og aldri noen svar. Akkurat som fletre av oss.
Ja disse folka er ikke særlig seriøse.
Som jeg skrev tidligere i denne tråden, så bestilte jeg masse greier til rundt 1000kr den 14. November, og jeg har enda ikke har sett snurten til noe som helst. Har nå sendt over 5 mailer de siste to månedene, men ikke fått svar. På kontaktinformasjon-siden dems, står det at de har hatt problemer med mailen den siste uken, men den beskjeden har stått der siden begynnelsen av januar... :evil:
Rottefluffen wrote:ja jeg venten mange månder på et furet tower. vi ringte dem å de tokk faktisk tele fonen men alikevel blei pakka sent fram og tilbake fra norge 2 ganger :-x blei nesten gal jeg :evil:
Har du faktisk klart å få kontakt med de på telefon? :shock: Var det nå nylig, og isåfall på hvilket nummer?
Nummeret som står på kontaktinformasjon-siden har jeg prøvd flere ganger, men får bare en beskjed i øret om at nummeret ikke er i bruk. :evil: Både med og uten retningsnummer... :P

Post Reply