Ikea-hyller

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Ikea-hyller

Post by Tifa »

Hola! Har noen her inne prøvd disse som hyller i burene sine?
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90103471
Eller som har noen innvendinger mot å bruke de?
Rotteløs :trist:

Nikita
Sover i do
Posts: 227
Joined: 30 Aug 2009, 10:39
Location: Oslo, Brattlikollen
Contact:

Re: Ikea-hyller

Post by Nikita »

Nei. jeg har ikke prøvd de. men vet at man får jennyhyller til rundt 70,- i dyrebutikken på manglerud :)
Janicke Holth

Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara :)

R.I.P Texas <3

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ikea-hyller

Post by wollf »

aldrig prøvd, men jeg tenker lukt og gnaging da:P

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Ikea-hyller

Post by Itchigo »

De er veldig tunge også! Kan sikkert drepe en rotte om den faller ned... Anbefaler sånne "tykk hvit gitter" hylller/skuffer. Er kjempe fornøyd med min :D
Aurora

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Re: Ikea-hyller

Post by Elisabeth »

Jeg har hatt trehyller i et bur jeg kjøpte brukt. De ble kastet etter ikke særlig lang tid.
Personlig ville jeg aldri anbefalt noen å putte trehyller i rottebur, pga lukt, og i hvert fall ikke malt tre, for da spiser de nok malingen.
Da er det sikkert bedre med jennyhyller.
Selv har jeg et to-etasjes bur (critter nation), med jenter og gutter i hver sin etasje. De har en hylle hver, og det blir en del griseri på disse. Ellers i buret har jeg køyer i forskjellige fasonger, av fleece. Masse køyer, tunneler, doble køyer, kuber og sånt. Gjerne mange under hverandre. Har en temmelig stor samling S-kroker for å få dette til.
Med mindre man har veldig skrøpelige gammelrotter og lite bunnareal, så er egentlig behovet for hyller minimalt, gitt at man innreder med andre ting i stedet. Mye lettere å bare hive alt i vaskemaskinen enn å måtte skrubbe hyller hele tiden :) Synes jeg.
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Ikea-hyller

Post by Tifa »

Jeg har Jenny-hyller akkurat nå, men liker de ikke noe særlig. Tenkte å ha trehyller som jeg dekker med hyllepapir/kontaktpapir, og så med flisteppe utepå. Tror ikke det vil komme noe særlig lukt da.
Men det med tyngden er jo sant... Står jo ikke hvor mye den veier :hm:
Rotteløs :trist:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ikea-hyller

Post by wollf »

tekk over jenny hyllene:)

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Ikea-hyller

Post by Tifa »

Heh ja, det er jo også et alternativ, men er ikke så begeistret for formen på de heller :P
Ville gjerne hatt noe som dekker fra vegg til vegg istedetfor bare i hjørnene.
Så skrik ut om noen har noen forslag! :D
Rotteløs :trist:

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Ikea-hyller

Post by Tifa »

Elisabeth wrote:Jeg har hatt trehyller i et bur jeg kjøpte brukt. De ble kastet etter ikke særlig lang tid.
Personlig ville jeg aldri anbefalt noen å putte trehyller i rottebur, pga lukt, og i hvert fall ikke malt tre, for da spiser de nok malingen.
Da er det sikkert bedre med jennyhyller.
Selv har jeg et to-etasjes bur (critter nation), med jenter og gutter i hver sin etasje. De har en hylle hver, og det blir en del griseri på disse. Ellers i buret har jeg køyer i forskjellige fasonger, av fleece. Masse køyer, tunneler, doble køyer, kuber og sånt. Gjerne mange under hverandre. Har en temmelig stor samling S-kroker for å få dette til.
Med mindre man har veldig skrøpelige gammelrotter og lite bunnareal, så er egentlig behovet for hyller minimalt, gitt at man innreder med andre ting i stedet. Mye lettere å bare hive alt i vaskemaskinen enn å måtte skrubbe hyller hele tiden :) Synes jeg.
Ja, sant det du sier her :idea:
Men greia er at jeg nettopp har ei 2 år gammal frøken, og merker at balansen hennes ikke er den samme lenger. Tenkte derfor å ha 2-3 ganske store hyller, som kan dempe fall når hun prøver å være Tarzan :smack:
Rotteløs :trist:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Ikea-hyller

Post by renya »

Schvære hengekøyer er betre enn hyller tykkjer eg. Gamle t-skjorter eller putevar strekt tvers over buret f.eks, mindre vondt å ramle på og :]
Gamle buksebein for tunneler som kan gå mellom etasjane, det kan vere lettare å klatre opp/ned i skrå tunnel enn opp/ned burgitter.
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Ikea-hyller

Post by Tifa »

Renya wrote:Schvære hengekøyer er betre enn hyller tykkjer eg. Gamle t-skjorter eller putevar strekt tvers over buret f.eks, mindre vondt å ramle på og :]
Gamle buksebein for tunneler som kan gå mellom etasjane, det kan vere lettare å klatre opp/ned i skrå tunnel enn opp/ned burgitter.
Takk for tipset! Virker smart, og mer lettvint å rengjøre :thu:
Rotteløs :trist:

Post Reply