På jakt etter nytt STORT bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

MissGuardian

På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

Hei!
Jeg er for øyeblikket på jakt etter nytt, stort rottebur(jo større jo bedre!)
Jeg har tre rotter, men det buret jeg har nå har plass til 8-12 rotter(kommer an på hvilken kalkulator du ser på)
Jeg vil ha et som har store dører, helst på hjul og som er høyt, ikke bredt..
Er det noen som vet om noen som er å få tak i i norge? Finner mange i England og USA, men de sender jo selvsagt ikke hit :trist:
Har lyst på noe lignende dette http://www.justcages.co.uk/products/lib ... akeet-cage

Det jeg har nå ser sånn ut http://KlomZy.deviantart.com/art/Rat-Cage-II-146209107, men kan taes fra hverandre, og de delene er begynt å bli ødelagt.. Og de som produserer det klarer ALDRI å sende riktige deler :justice:

Håper det er noen glupe ideer her..
har ikke funnet NOEN sånne bur her i det hele tatt.. stort sett bare bur som knapt er store nok til to rotter.. Buret MÅ også være lakkert

Irene
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 22 Apr 2010, 20:12

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Irene »

Burexperten.no! Har selv "Venezia Mouse" og er kjempe fornøyd! Har 3 rotter og her er det plass til mange flere :cheerful: Må bare få min familie til å forstå at et par til hadde vært kos ;)
Lilli, Live & Luna<3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Itchigo »

Søkte på happy house og det var ikke helt populært, ikke så mye info om det da...

Ellers bør du ta en titt på BURGUIDEN til Tonje: http://www.snute.net/forum/showthread.p ... -Burguiden!

kanskje Jolly buret er noe for deg? Det er ikke bredt i allefall :)
Aurora

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by renya »

Har du vurdert Ferret Nation eller Critter Nation eller Royal Savic?

Eg har Ferret Nation sjølv og er veldig fornøgd, Critter Nation er samme buret med mindre sprinkelavstand og er ein stor hit i USA og Storbritannia m.m. Det er ikkje noko problem å handle fra USA via Jetcarrier.

Royal Savic er i prinsippet samme bur vil eg tru, har ikkje studert det så nøye. (Trur det har bunnpanne med kanter dog, og derfor lettare å bruke strø i.) Den einaste eg veit som sel RS er Lux-shoppen i danmark. Aner ikkje om dei sender bur til Norge men det er ikkje så lang tur over for å hente. :)
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Rottefluffen
Hamstrer mat
Posts: 346
Joined: 07 Oct 2009, 20:17
Location: Asker
Contact:

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Rottefluffen »

jeg skal kansje selhe mitt Furet tower :)
Smoothie<3 Candking<3

R.I.P Kim<33

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

Takk for svar alle sammen!
Beklager at jeg ikke har svart, men har ikke fått mail om at noen har svart:S
Har vurdert både critter nation og venezia..
Men har ikke funnet ut hvordan jeg kan få det sendt:p

Venezia buret, er det lakkert?(har alltid innbilt meg at det ikke er det..:S)
Og hvordan er hyllene på critter nation? Er det gitterhyller, eller hele? Kan de flyttes?
Og hva koster det å få transportert til norge?(totalpris)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Matmor »

Veneziaburet er pulverlakkert. Du har vel sett de metallfargede rørene på siden og tenkt "ubehandlet metall", men sprinklene og bunnpannen er sortlakkert.

De andre spørsmålene kan jeg ikke svare på.

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

Matmor wrote:Veneziaburet er pulverlakkert. Du har vel sett de metallfargede rørene på siden og tenkt "ubehandlet metall", men sprinklene og bunnpannen er sortlakkert.

De andre spørsmålene kan jeg ikke svare på.
Ok. takk!
Er bare redd for at det kommer til å stinke?
Er dette buret bra? Vil ha et jeg kan ha LENGE(har hatt rotter i drøyt to år og like mange bur..)
Er dette et bra bur, så kommer jeg nok til å gå for dette

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Matmor »

Jeg er ikke helt fornøyd med Venezia'en, men det bør da holde i over to år ;) Det jeg ikke er fornøyd med er
a) lakken på bunnskuffen er for dårlig - mange får problemer med at den skreller av
(det har ikke jeg merket, og nå har jeg hatt mitt i to år)
b) hvis man prøver å dusje hele buret for å spare lakken på sprinklene, kommer det vann inn i søylene. Buret fortsetter å lekke ut vann i timevis etterpå. Dessuten lager vannet rust på innsiden av de strukturelle delene, og får buret til å lukte vondt.
c) hjulene er en vits, de låser seg
d) det er en litt stor glipe mellom bunnskuffen og gitteret bak
e) jeg blir lei av å ripe meg opp på skarpe sprinkler nå jeg skal ha rotter og andre ting inn og ut dørene

Men jeg er veldig fornøyd med tilgjengelighet via lukene, størrelse i forhold til pris, at buret er greit nok å rengjøre hvis man ikke spyler det, samt at det er metall hele vegen. Det er vel det eneste rotteburet lett tilgjengelig i Norge som har god plass til mer enn ca. 4 rotter.

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

Matmor wrote:Jeg er ikke helt fornøyd med Venezia'en, men det bør da holde i over to år ;) Det jeg ikke er fornøyd med er
a) lakken på bunnskuffen er for dårlig - mange får problemer med at den skreller av
(det har ikke jeg merket, og nå har jeg hatt mitt i to år)
b) hvis man prøver å dusje hele buret for å spare lakken på sprinklene, kommer det vann inn i søylene. Buret fortsetter å lekke ut vann i timevis etterpå. Dessuten lager vannet rust på innsiden av de strukturelle delene, og får buret til å lukte vondt.
c) hjulene er en vits, de låser seg
d) det er en litt stor glipe mellom bunnskuffen og gitteret bak
e) jeg blir lei av å ripe meg opp på skarpe sprinkler nå jeg skal ha rotter og andre ting inn og ut dørene

Men jeg er veldig fornøyd med tilgjengelighet via lukene, størrelse i forhold til pris, at buret er greit nok å rengjøre hvis man ikke spyler det, samt at det er metall hele vegen. Det er vel det eneste rotteburet lett tilgjengelig i Norge som har god plass til mer enn ca. 4 rotter.
Jeg har ikke planer om å spyle hele buret, har ikke plass.. Er det noe man kan gjøre for å tette dette? Og ruster det fortsatt hvis du ikke spyler det?
Er det mulighet til å bytte ut hjulene?
Hva mener du med en litt stor glipe? Er det noe problem når skuffen er i buret?(tar stort sett ut rottene når jeg skal rengjøre osv)
Jeg har ikke råd til å bruke mange tusen på bur :sadpace:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by renya »

MissGuardian wrote: Og hvordan er hyllene på critter nation? Er det gitterhyller, eller hele? Kan de flyttes?
Og hva koster det å få transportert til norge?(totalpris)
CN hyllene skal vere samme system som FN hyllene. Det er plasthyller med gitter under, så det er lett å henge opp køyer etc. Hyllene kan flyttast, det er tre forskjellige "nivåer" på kvar side av buret du kan dytte hylla inn i.

Det er folk på forumet her som har kjøpt CN via Jetcarrier før, eit lite søk hadde funnet det fram *hint*.
(les f.eks her.)

Foreslår at du leser på Jetcarrier (http://www.jetcarrier.com) for å finne ut av fraktdetaljer. Du må melde deg inn men det er gratis.
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

renya wrote:
MissGuardian wrote: Og hvordan er hyllene på critter nation? Er det gitterhyller, eller hele? Kan de flyttes?
Og hva koster det å få transportert til norge?(totalpris)
CN hyllene skal vere samme system som FN hyllene. Det er plasthyller med gitter under, så det er lett å henge opp køyer etc. Hyllene kan flyttast, det er tre forskjellige "nivåer" på kvar side av buret du kan dytte hylla inn i.

Det er folk på forumet her som har kjøpt CN via Jetcarrier før, eit lite søk hadde funnet det fram *hint*.
(les f.eks her.)

Foreslår at du leser på Jetcarrier (http://www.jetcarrier.com) for å finne ut av fraktdetaljer. Du må melde deg inn men det er gratis.
Jeg har ikke egentlig vurdert CN som mulighet før, derfor har jeg ikke søkt.
Takk for svar.

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Tifa »

Matmor wrote:Jeg er ikke helt fornøyd med Venezia'en, men det bør da holde i over to år ;) Det jeg ikke er fornøyd med er
a) lakken på bunnskuffen er for dårlig - mange får problemer med at den skreller av
(det har ikke jeg merket, og nå har jeg hatt mitt i to år)
b) hvis man prøver å dusje hele buret for å spare lakken på sprinklene, kommer det vann inn i søylene. Buret fortsetter å lekke ut vann i timevis etterpå. Dessuten lager vannet rust på innsiden av de strukturelle delene, og får buret til å lukte vondt.
c) hjulene er en vits, de låser seg
d) det er en litt stor glipe mellom bunnskuffen og gitteret bak
e) jeg blir lei av å ripe meg opp på skarpe sprinkler nå jeg skal ha rotter og andre ting inn og ut dørene

Men jeg er veldig fornøyd med tilgjengelighet via lukene, størrelse i forhold til pris, at buret er greit nok å rengjøre hvis man ikke spyler det, samt at det er metall hele vegen. Det er vel det eneste rotteburet lett tilgjengelig i Norge som har god plass til mer enn ca. 4 rotter.
Enig i alt her! Pluss at jeg ikke synes buret er stort nok. Men begynner å lure på om jeg egentlig noen gang kommer til å finne et bur jeg føler er det :P Har tenkt mye på CN. Må bare flytte først, for her har jeg ikke plass ^^
Rotteløs :trist:

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

Bloodbeat wrote:
Matmor wrote:Jeg er ikke helt fornøyd med Venezia'en, men det bør da holde i over to år ;) Det jeg ikke er fornøyd med er
a) lakken på bunnskuffen er for dårlig - mange får problemer med at den skreller av
(det har ikke jeg merket, og nå har jeg hatt mitt i to år)
b) hvis man prøver å dusje hele buret for å spare lakken på sprinklene, kommer det vann inn i søylene. Buret fortsetter å lekke ut vann i timevis etterpå. Dessuten lager vannet rust på innsiden av de strukturelle delene, og får buret til å lukte vondt.
c) hjulene er en vits, de låser seg
d) det er en litt stor glipe mellom bunnskuffen og gitteret bak
e) jeg blir lei av å ripe meg opp på skarpe sprinkler nå jeg skal ha rotter og andre ting inn og ut dørene

Men jeg er veldig fornøyd med tilgjengelighet via lukene, størrelse i forhold til pris, at buret er greit nok å rengjøre hvis man ikke spyler det, samt at det er metall hele vegen. Det er vel det eneste rotteburet lett tilgjengelig i Norge som har god plass til mer enn ca. 4 rotter.
Enig i alt her! Pluss at jeg ikke synes buret er stort nok. Men begynner å lure på om jeg egentlig noen gang kommer til å finne et bur jeg føler er det :P Har tenkt mye på CN. Må bare flytte først, for her har jeg ikke plass ^^
Jeg har bare 2 rotter(maks 3) så da bør det vel være stort nok??

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Elisabeth »

Jeg synes CN er et supert bur :) Lett å holde rent, lett å henge opp i, stoooore dører (kan umulig kalle det for luker). Det eneste er jo at man ikke kan bruke strø, eller, jeg har ikke giddet å prøve engang, for mine klarer å kaste nok bæsj på gulvet sånn det er, og jeg gidder ikke støvsuge litervis med strø hver dag.... Vurderer sterkt å kjøpe bunner med kanter pga nettopp dette. Men ellers kan jeg ikke komme på så mye negativt å si om buret.
Det er noen som mener det ikke er stort nok, siden bl.a. furet tower er større, men jeg synes dette er et kjempebra bur.
Da jeg kjøpte mitt var det ganske dyrt. Har ikke peiling på pris nå.
Ifølge burkalkulatoren her så har det plass til 8 rotter, så det skal være god plass :)
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Post Reply