På jakt etter nytt STORT bur

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

renya wrote:Panner kan du kjøpe her. Ca 300 NOK pluss frakt, moms etc.

Om det er CN du vil ha kan du jo vurdere å kjøpe berre ein del, og håpe på at add-on delen kjem snart og eventuelt kjøpe den seinare. Alternativt kan du prøve å få tak i ein dobbelt brukt (i USA f.eks), kjøpe via Jetcarrier og håpe at du ikkje blir lurt. :P

Men sjekk ut Lux sine bur, det er jo ca samme buret (Royal Savic) det er mulig det faktisk vert rimeligare, og det er som sagt med panner.
Hvordan er kvaliteten på RS i forhold til CN?
spurte jo om Venezia buret, men det er det jo delte meninger om..
Passer de pannene til CN?
Men RS ser jo ut til å være mye dyrere(over 2000kr fra butikk..)?

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by renya »

Ingen aning om kvalitet, men Lux har generelt god kvalitet på sine produkter + rotter, og ho/dei brukar dette buret sjølve så eg hadde ikkje hatt betenkligheter med å kjøpe bur derifra. (Og vil kanskje gjere det neste gong eg eventuelt kjøper bur ;) ) Har du sjekka ut nettbutikken? Står gjerne anbefalinger der, ellers kan du sikkert spørje dei direkte.

Vart litt usikker no om dei pannene passar, dei skal passe enten FN eller CN, hugsar ikkje hvilken. (Det er bittelitt forskjell i mål på dei to.)


Sjølv om RS er dyrare frå butikken i danmark, kan jo frakt etc verte rimeligare. Ved kjøp frå utlandet må du rekne totalpris for alle utgifter, ikkje berre pris for det du kjøper. :)
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Larm »

De nye RS har visst høyere burkant, så du kan bruke strø i buret. Ellers er de veldig lik på CN.
Tror jeg ville hatt RS fremfor CN. :cheerful:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Tifa »

RS var fiiine! Om noen tilfeldigvis skal en tur til Danmark, ta kontakt :happy:
Rotteløs :trist:

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

renya wrote:Ingen aning om kvalitet, men Lux har generelt god kvalitet på sine produkter + rotter, og ho/dei brukar dette buret sjølve så eg hadde ikkje hatt betenkligheter med å kjøpe bur derifra. (Og vil kanskje gjere det neste gong eg eventuelt kjøper bur ;) ) Har du sjekka ut nettbutikken? Står gjerne anbefalinger der, ellers kan du sikkert spørje dei direkte.

Vart litt usikker no om dei pannene passar, dei skal passe enten FN eller CN, hugsar ikkje hvilken. (Det er bittelitt forskjell i mål på dei to.)


Sjølv om RS er dyrare frå butikken i danmark, kan jo frakt etc verte rimeligare. Ved kjøp frå utlandet må du rekne totalpris for alle utgifter, ikkje berre pris for det du kjøper. :)
Ja det vet jeg, men er det dyrere i utgangspunktet så pleier jo totalprisen vanligvis bli dyrere også:P
Tror det sto at de var til FN nemlig..
Takk for info!

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

Foresten..
Vet noen om Lux sender til Norge?(da spesielt om de sender bur)
Prøvde å finne utav det, men ble i grunn ikke noe klokere..

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

MissGuardian wrote:Foresten..
Vet noen om Lux sender til Norge?(da spesielt om de sender bur)
Prøvde å finne utav det, men ble i grunn ikke noe klokere..
Sendte mail, og fikk til svar at de skulle undersøke, da de ikke har prøvd å sende så store pakker til Norge.
Går det i orden så blir det sannsynligvis dette buret..

MissGuardian

RS bur! Flere som skal ha?

Post by MissGuardian »

Perfekt!

Jeg er ret sikker på at det skal sendes på en palle, og det er næsten spild kun at sende buret alene..

Buret vejer nok ca. 30-40 Kg, men det er for stort at sende som pakke.

Derfor skal det nok på en palle, hvor der må være op til 1000Kg!

Det kunne være at der var andre i Norge der ville have nogle ting med? Så kunne i dele fragten..

MEN.. jeg ska lige finde ud af om det kan sendes som pakke eller om det skal afsted som palle.. Der er også nogle fortoldningstillæg som jeg skal finde ud af..

Vi snakkes imorgen.

Hilsen Steph

Noen som er intressert?? Fra luxshoppen

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: RS bur! Flere som skal ha?

Post by Tifa »

MissGuardian wrote:Perfekt!

Jeg er ret sikker på at det skal sendes på en palle, og det er næsten spild kun at sende buret alene..

Buret vejer nok ca. 30-40 Kg, men det er for stort at sende som pakke.

Derfor skal det nok på en palle, hvor der må være op til 1000Kg!

Det kunne være at der var andre i Norge der ville have nogle ting med? Så kunne i dele fragten..

MEN.. jeg ska lige finde ud af om det kan sendes som pakke eller om det skal afsted som palle.. Der er også nogle fortoldningstillæg som jeg skal finde ud af..

Vi snakkes imorgen.

Hilsen Steph

Noen som er intressert?? Fra luxshoppen
Jeg er egentlig interessert i det samme buret du skal ha, sålenge det ikke blir over tre tusen

RED: også er jeg avhengig av at noen gidder å kjøpe det jeg har, Venezia, for en veldig bra pris :P
Rotteløs :trist:

MissGuardian

Re: RS bur! Flere som skal ha?

Post by MissGuardian »

Bloodbeat wrote:
MissGuardian wrote:Perfekt!

Jeg er ret sikker på at det skal sendes på en palle, og det er næsten spild kun at sende buret alene..

Buret vejer nok ca. 30-40 Kg, men det er for stort at sende som pakke.

Derfor skal det nok på en palle, hvor der må være op til 1000Kg!

Det kunne være at der var andre i Norge der ville have nogle ting med? Så kunne i dele fragten..

MEN.. jeg ska lige finde ud af om det kan sendes som pakke eller om det skal afsted som palle.. Der er også nogle fortoldningstillæg som jeg skal finde ud af..

Vi snakkes imorgen.

Hilsen Steph

Noen som er intressert?? Fra luxshoppen
Jeg er egentlig interessert i det samme buret du skal ha, sålenge det ikke blir over tre tusen

RED: også er jeg avhengig av at noen gidder å kjøpe det jeg har, Venezia, for en veldig bra pris :P
Jeg har ringet rundt omkring til de forskelige fragt firmaer her i DK som vi arbejder sammen med, og det billigeste jeg kunne finde var en pris på 1671,-

Vi kan desværre ikke gøre det billigere, og jeg kan heller ikke sætte prisen på buret mere ned.. Vi er de billigeste i Danmark med Royal Suite buret, og der er ikke meget fortjeneste at give fra.. desværre..

Jeg syntes selv det er mange penge, men det kan lade sig gøre til den pris. Du kan bare skrive hvis du har spørgsmål, eller hvis der er andet du gerne vil vide.

Hilsen Steph

LUX Shoppen

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: RS bur! Flere som skal ha?

Post by Tifa »

MissGuardian wrote:
Jeg har ringet rundt omkring til de forskelige fragt firmaer her i DK som vi arbejder sammen med, og det billigeste jeg kunne finde var en pris på 1671,-

Vi kan desværre ikke gøre det billigere, og jeg kan heller ikke sætte prisen på buret mere ned.. Vi er de billigeste i Danmark med Royal Suite buret, og der er ikke meget fortjeneste at give fra.. desværre..

Jeg syntes selv det er mange penge, men det kan lade sig gøre til den pris. Du kan bare skrive hvis du har spørgsmål, eller hvis der er andet du gerne vil vide.

Hilsen Steph

LUX Shoppen
Oi... Ble dyrt det der. Eller var det frakten samlet om flere kjøpte?
Rotteløs :trist:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by renya »

Eg betalte mellom 4,500 og 5000 for mitt Ferret Nation bur (fra butikk i Noreg), RS fra Lux med frakt er rimelig tykkjer eg, for eit så bra bur.
Blir ein sommar uten is kanskje? :goofy:
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Tifa »

renya wrote:Eg betalte mellom 4,500 og 5000 for mitt Ferret Nation bur (fra butikk i Noreg), RS fra Lux med frakt er rimelig tykkjer eg, for eit så bra bur.
Blir ein sommar uten is kanskje? :goofy:
En sommer uten mat for min del :P Hehe neida... Men saken er at jeg ikke er helt sikker på om jeg kommer til å skaffe meg flere rotter når mine er borte, siden jeg egentlig ikke liker å ha dyr i bur. Og da lurer jeg litt på om fire tusen egentlig er verdt det, om jeg bare skal ha det i et par år :hmmm:
Rotteløs :trist:

MissGuardian

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by MissGuardian »

Det var frakten for kun meg.
Styggere bur her i Norge koster jo 4000+..

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: På jakt etter nytt STORT bur

Post by Tifa »

MissGuardian wrote:Det var frakten for kun meg.
Styggere bur her i Norge koster jo 4000+..
Ja det kan godt være... :)
Rotteløs :trist:

Post Reply