Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by wollf »

Lage egen tråd om dette kanskje? Egner seg ikke for denne tråden.
Alle tar egene valg. Selv ønsker jeg at jeg kunne ha levd alene på egen jaktet kjøtt og enn produserte eller høstet frukt og grønt. Drømmen er å leve en sommer i skog og mark på naturen alene

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by wollf »

Glemte :cheerful: for å vise at jeg ikke har en sur eller streng tone. Hehe

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by torasrotter »

For min del er det ikke fordi jeg vil rettferdiggjøre det, for jeg synes ikke det er noe galt i det. Kjøttproduksjon, melkeproduksjon og eggproduksjon synes jeg selvsagt er helt forferdelig, men det finnes alternativer til å være vegetarianer. Jeg kjøper feks egg av naboen som har høner (som får matrester av meg og) :cheerful: Og så spiser jeg nesten bare viltkjøtt for både kjæresten min og mamma sin familie går på jakt. På samme måte som at jeg kan kjøpe økologiske grønnsaker hos den lokale grønnsakshandleren når det er sesong. Jeg velger å heller gjøre det sånn :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by wollf »

jeg spiser kjøtt fra rema 100 og helst den billige typen. jeg får ikke forandret kjøttproduksjonen. og min boikott vil ikke ha noe å si for deres salg. for å vise min respekt for dyrene så gjør jeg en innsats der jeg kan gjøre en forskjell. dyrebeskyttelsen, pinnsvinhjelpen osv. her får jeg gitt tilbake min respekt for dyrene og kanskje gjøre en liten forskjell. en liten i det store bildet, men alt og livet for en katt :wink:

utmeldt

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by utmeldt »

Jeg kunne aldri blidt vegetarianer selv, men jeg respekterer de som klarer det og har den styrken :cheerful:

For meg er kjøtt noe som bygger meg opp og gir meg energi, uten kjøtt føler jeg meg rett og slett blodfatti og dårli. Det er også alt for godt til at jeg klarer å gi det opp :yumm: Jeg er fult klar over at dyra jeg spiser nok ikke har levd det beste livet, men jeg må ærlig talt si at det er meg eller dem og jeg nekter å bli svak og dårli pga at dyra ikke har det idyllisk før jeg spiser dem og dermed gi opp kjøtt, så egoistisk er jeg desverre skapt :nottelling:

Veldig enig med Wollf ang dette med boikotting, en person eller hundre gjør null forskjell for de store selskapene så istedenfor å frata megselv det jeg synes er godt og som jeg føler jeg trenger for å leve et sunt liv så gir jeg heller tilbake til lokalsamfunnet mitt og hjelper til her :grin:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Niana »

Jeg velger å ikke spise kjøtt fordi jeg personlig ikke vil. Det har ingenting med å påvirke kjøttprodusentene eller kjøttmarkedet å gjøre i det hele tatt. Jeg blir helt kvalm når jeg tenker på hvordan enkelte dyr har det før og under slakt, så da vil jeg heller drepe min egen mat. Og frem til jeg har muligheten til det, lar jeg da altså vær å kjøpe kjøtt. :cheerful:
Og jeg klarer fint å leve sunt og ikke bli svak og syk hvis jeg lar vær å spise rent kjøtt. Spiser jo fisk, som jeg føler ikke har det så fælt som andre dyr under oppdretten.
Mange mener nok det er galt også, men jeg lever sånn som jeg velger å leve. Og jeg prøver ikke å påvirke andre til å leve som jeg, eller rakke ned på de som ikke gjør det (ikke at jeg hinter til at noen her inne gjør det heller).
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by utmeldt »

:thu:

Det er det jeg liker med Norge, personlig mangfold og frihet til å være segselv :boing:

Post Reply